Gå til innhold

Ser dette bra ut?


Anbefalte innlegg

Hallo folkens, jeg har tenkt meg en PC til rundt en

12 000 kr. Har tenkt meg følgende oppsett :

 

Chieftech midi black 340w

Asus P4S 333

1,8ghz Northwood boxed

Creative 4400

standard nettverkskort

creative 4.1

256 DDR ram (uorginale)

WD 80 gb

standard diskettstasjon

plextor 40x BLACK (må stå i stil med kabinettet) :wink:

 

Ser dette bra ut? Jeg har tenkt å buke PC-en til

spill som krever kraftig grafikk, og til en del overklokking.(vet at ikke boxed viften duger bra da, men skal bytte den ut senere.)

 

Og et lite spørsmål til slutt, hvor mye kan jeg klokke med dette oppsettet? (med boxed vifta :sad: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det der ser konge ut... Personlig liker jeg ikke SiS chipsett men det er en annen sak. Det eneste jeg kan fortelle deg er at i854D chipsettet gir deg en DØNN stabil og helt problemfri PC. Og at overklokking av Northwood ikke først og fremst er heatlimited, så det er nok RAMen som kaster inn håndkle før ribba i det systemet der.

 

Ellers blir det en fet rigg. P4 rocker!

Lenke til kommentar
Quote:


On 2002-05-03 14:40, Delux skrev:

Hallo folkens, jeg har tenkt meg en PC til rundt en

12 000 kr. Har tenkt meg følgende oppsett :


Chieftech midi black 340w

Asus P4S 333

1,8ghz Northwood boxed

Creative 4400

standard nettverkskort

creative 4.1

256 DDR ram (uorginale)

WD 80 gb

standard diskettstasjon

plextor 40x BLACK (må stå i stil med kabinettet) :wink:


Ser dette bra ut? Jeg har tenkt å buke PC-en til

spill som krever kraftig grafikk, og til en del overklokking.(vet at ikke boxed viften duger bra da, men skal bytte den ut senere.)


Og et lite spørsmål til slutt, hvor mye kan jeg klokke med dette oppsettet? (med boxed vifta :sad: )


kjøp heller det største kabinette fra chiftec, det vil du ikke angre på i ettertid tror jeg...
Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-05 08:56, Killer joe skrev:

Quote:


On 2002-05-04 18:14, Danny skrev:

nei p4s333 er jo 645 ta heller p4s533 med sis 645dx som har støtte for pc 2700ram


Jeg har samme HK(P4S333)og det støtter pc333 ram,må ikke ha det andre forde(sis645dx støtter pc400)

ja men de to koster relativt likt og p4s533 har også støtte for 533mhz buss som kommer snart.

Lenke til kommentar

Delux, jeg anbefaler deg Chieftech Full-tower. Mye mer oversiktlig å bygge i, og har vanligvis lavere temp. Skal du kjøpe med standard strømforsyning (320w?)? Jeg kjører på Enermaxs 431W strømforsyning, den er en god del stillere enn Chieftechs, men det er opp til deg å velge.

 

Når det gjelder harddisken så er den helt grei, men jeg råder deg til å i det minste kikke på WD800JB. Altså den med 8MB cache. Jeg kjører to slike i Raid 0, ytelsen er helt rå! Man ser forskjell i MPEG2-DivX konvertere når man har mer cache.

 

Minnet ditt vil stoppe deg i FSB overklokking. Jeg kan anbefale PC2700 brikker, de koster ikke så mye lenger. For å nevne en type: Corsair 256MB DDR PC2700

CAS2 til 1230,- hos quad. Da er du sikkret max. FSB overklokking. Jeg har selv PC3000 versjonen, disse er helt konge, men de er et enormt penge sløseri!

 

Ellers ser resten helt ok ut. Håper bygginga blir vellyka! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...