Gå til innhold

XBOX tar av


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ble solgt ca. 2-300 000 før pris nedsettelsen. Så jeg tipper det er ganske mye mer nå.. Men GameCube vil få en mye mer vellykket launch i Europa enn det XBOX fikk. Salgsmessig tipper jeg det vil ligge ca. likt for GameCube og XBOX i Europa med det første...

Lenke til kommentar

Ble det virkelig solgt 2-300 000 før prissenkningen? Det tviler jeg på. Husk at MS la ut 500 000 for salg ved lansering, og at de ikke her sendt ut flere etter det. Det er mulig de har gjort det i en av de to siste ukene, det er stund siden jeg leste det.

 

Forresten, jeg var innom Elkjøp og Spaceworld i dag, og begge var utsolgt for Gamecuber, så jeg må vente på forsendelsen fra Gamesmix. Må vel lese til eksamen i stedet.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-03 16:38, Roamer skrev:

Ble det virkelig solgt 2-300 000 før prissenkningen? Det tviler jeg på. Husk at MS la ut 500 000 for salg ved lansering, og at de ikke her sendt ut flere etter det. Det er mulig de har gjort det i en av de to siste ukene, det er stund siden jeg leste det.


Forresten, jeg var innom Elkjøp og Spaceworld i dag, og begge var utsolgt for Gamecuber, så jeg må vente på forsendelsen fra Gamesmix. Må vel lese til eksamen i stedet.



 

Det er i hvert fall det jeg har hørt. Men I don't know for sure...

 

Kanskje du bør lese til eksamen uansett :smile:

 

Skulle ikke du kjøpe fra amazon.co.uk? Vel, vel. Får håpe du får deg snart!

Lenke til kommentar

Dette er jo kjempefint for MS, men husk nå at prisen på boxen bare er satt ned i Europa, i Japan har de solgt den billig fra dag 1. Og det europeske markedet er ikke veldig stort. Men dette var gode nyheter, bare håper salget tar seg opp ellers i verden, men ikke fortvil du med Xbox, spille vil ikke bli canna uansett, det er MS, de gir ikke opp uten kamp, selv om Bill svetter nok litt nå ja...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-03 18:18, Gaultier skrev:

Dette er jo kjempefint for MS, men husk nå at prisen på boxen bare er satt ned i Europa, i Japan har de solgt den billig fra dag 1. Og det europeske markedet er ikke veldig stort. Men dette var gode nyheter, bare håper salget tar seg opp ellers i verden, men ikke fortvil du med Xbox, spille vil ikke bli canna uansett, det er MS, de gir ikke opp uten kamp, selv om Bill svetter nok litt nå ja...


 

Tviler på at Bill svetter :smile: De er samrte forrestnings folk, og de vet at det ikke er så farlig med momentan suksess. Hvis XBOX ikke selger bra til høstenfør jul, så kommer nok Bill til å svette. Det er den viktiskte tiden for XBOX... Europa er jo et ganske stort marked. De regnet jo med og selge 1.5 mill de 34 første månedene(ikke at de klarte det).

 

Btw, XBOX salget har tatt seg opp kraftig i Japan etter Halo kom. 70% er bekreftet, men jeg har hørt at det er så mye som en 300% økning(det er ikke bekreftet). Ikke at det i seg selv er så mye når du tenker på det opprinelig salgstallene, men det er jo possitivt alikevel!

 

Prisen i Japen er dyrere enn både GameCube og PS2. Men MS skjønner også at det ikke er så mye vitts og sette ned prisen der ennå, for de har ikke nok software ennå. Men kanskje de annonserer det på E3 med sine større Japanske tittler... Who knows! :smile:

Lenke til kommentar

Uff deg igjen Fro, nå må du slutte å tulle. Fint at du liker boxen din, for det er en fin maskin, MEN :

 

Xbx salget har dalt i mange uker i Japan. Riktig at Halo solgte bra, mye bedre enn forventet da Jap ikke liker FPS. Bra for Halo fortjener å selge bra..

 

Xbox salget har ikke tatt seg opp, har sett glere statestikker, ligger ann til 1800 konsoller denne uken, hvis det er økning fra 3000-4000 forrige uke så vet ikke jeg?

 

Xbox kan klare seg på det amerikanske markedet og europeske, men da må de få opp salget i statene, GC selger bedre der nå...

 

Får håpe alle konsollene greier seg, det er så mye bra spill som kommer,

 

Game on people..

Lenke til kommentar

Jo, det har tatt seg opp betraktelig.

 

Hør: http://biz.yahoo.com/oo/020502/73479.html

 

De bekrefter dette! Men du vet vel mye mer enn de, right? :wink: Jeg sier ikke at man skal tro alt man hører.. Men når du også ser salgstallene Halo får i Japan så er det jo ganske bra. Kom som nummer 5 inn på listen, og holdt seg blant de 10 beste uken etter der igjen også. Så det er nok ganske sannsynelig at det har godt opp!

Lenke til kommentar

Husk at PS2(og GBA) selger rundt 100.000 konsoller i uken i Japan, Gamecube rundt 50.000 i uken og Xbox har til nå solgt rundt 5.000 i uken. Det skal en del til før Xbox når igjen konkurrentene der nede, men man skal ikke se bort i fra at ting har endret seg til jula.

 

Edit: Glemte å nevne at jeg mente gjennomsnitt.

_________________

Jon Are Dahl

Gamer.no

 

[ Denne Melding var redigert av: Roamer på 2002-05-04 01:10 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-04 00:55, Gaultier skrev:

Hvem har snakket om det totale salget?


Klart den har solgt bedre enn 5000 i Japan.


Men slaget er tapt i Japan, tror jeg..


Nå satser jo MS mest på det amerikanske markedet, kan være at de selger masse der...




 

MS satser mest på det AmerikanskeEuropeiske markedet. Det har det gjort hele tiden.. Men de kommer til å satse på Japan også. Tviler på at slaget er tapt... Hvis de ikke har noen skikkelig gode Japanske tittler på E3 så er slaget tapt. Men det kommer de til å ha! De har jo veldig god støtte fra Sega.

 

Tiden vil vise...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...