Gå til innhold

HK: A7N8X-E Deluxe - Dual DDR?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe ingen som har sagt det ennå.. jaja, min tur da, RTFM!

Dual oppsett forutsetter minst 2 brikker. sett en brikke i dimm socket B1(den som står litt avskilt fra de to andre) deretter setter du brikke nummer to i en av de to andre socketene. voila, dual oppsett. setter du to brikker i dimm socket A1 og A2(de to som står tettest sammen) får du ikke dual. (Du skal ha en i svart og en i blå altså)

 

Lykke til!

 

 

Edit: uklar setning.

Endret av BlondGod
Lenke til kommentar
Hei sveis....!!

 

 

Jeg har hatt dette HK'et en stund. Skal nå kjøpe 2*512 PC 3200 RAM. TwinMos.

Jeg har sett i manualen og jeg finner rett og slett ikke ut hvilken av de 3 RAM slottene som er Dual!! :ohmy:

Det er svart og to blå. Er det de blå som er dual???

Hilsen muligens stokk dum TM .... :blush:

For å ha dual ddr, må du ha følgende chipsett/socketer: Socket 939, 940, 478, 775, Socket A, nForce 2, nForce 3 Ultra, Intel 865/875/915G/925X ;)

Altså funker ikke dual hos deg, da minnekontrollen i din cpu, som er socket 754, ikke støtter dette! :ermm:

Lenke til kommentar
For å ha dual ddr, må du ha følgende chipsett/socketer: Socket 939, 940, 478, 775, Socket A, nForce 2, nForce 3 Ultra, Intel 865/875/915G/925X ;)

Altså funker ikke dual hos deg, da minnekontrollen i din cpu, som er socket 754, ikke støtter dette! :ermm:

Det er da vitterlig et Socket A-kort det er snakk om her, Asus A7N8X-E Deluxe. Tror du må ha sett feil.

 

MVH Audun

Lenke til kommentar

jepp a7n8x-e har støtte for dual DDR, men kun opp til 2Gig. eller egentlig 1(1,5Gig?) Gig siden de ettertrykkelig sier at brukeren Kun skal bruke de minnebrikkene som blir anbefalt på deres produktside, som igjen kun inneholder ddr minnebrikker på opp til 512.. "Je smeller owls in the moose" når det gjelder minnehåndteringen på dette kortet :hmm: , (ref de andre postene mine de siste dagene.)

Lenke til kommentar
For å ha dual ddr, må du ha følgende chipsett/socketer: Socket 939, 940, 478, 775, Socket A, nForce 2, nForce 3 Ultra, Intel 865/875/915G/925X ;)

Altså funker ikke dual hos deg, da minnekontrollen i din cpu, som er socket 754, ikke støtter dette!  :ermm:

Det er da vitterlig et Socket A-kort det er snakk om her, Asus A7N8X-E Deluxe. Tror du må ha sett feil.

 

MVH Audun

Du har nok sett feil ja... :)

Lenke til kommentar

Har et A7N8X Deluxe hovedkort. I manualen står det at man må ha minnebrikkene plassert i plass 1 og 3 (med 2 brikker) for å benytte dual. til å begynne med hadde jeg plassert de i 1 og 2, da fikk jeg under oppstart melding om single mode. Når jeg flyttet de til 1 og 3 fikk jeg melding om singel mode. Tror muligens 2 og 3 også fungerer i dual.....

Lenke til kommentar
Hei sveis....!!

 

 

Jeg har hatt dette HK'et en stund. Skal nå kjøpe 2*512 PC 3200 RAM. TwinMos.

Jeg har sett i manualen og jeg finner rett og slett ikke ut hvilken av de 3 RAM slottene som er Dual!!  :ohmy:

Det er svart og to blå. Er det de blå som er dual???

Hilsen muligens stokk dum TM  .... :blush:

For å ha dual ddr, må du ha følgende chipsett/socketer: Socket 939, 940, 478, 775, Socket A, nForce 2, nForce 3 Ultra, Intel 865/875/915G/925X ;)

Altså funker ikke dual hos deg, da minnekontrollen i din cpu, som er socket 754, ikke støtter dette! :ermm:

Rablerd et for deg!!!! :tease: Jeg har akkurat make hovedkort og dual-channel ram finnes på det og fungerer som baare pokker. Bruk de 2 blå slottene :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...