Forumforumforum Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 Hei! Nettverk er min VELDIG _svake_ side..derfor trenger jeg litt hjelp.. Mamma & Pappa har kjøpt seg pc, og de vil også bruke adsl'n :S har fått problemer med delingen, har jo aldri fått det da kompiser er her med pc'n.. Til opplysning har vi telenor ADSL, med standard modem... og switch med uplink - Åssen skal vi gjøre det med ip'n ? automatisk ? eller manuel ip ? (prøvd begge) - Har det noe og si åssen port pc'ene står i på switchen ? (utenom nettet da ) - Når den andre pc'n har ringt opp, så står det at det er en gateway (med adsl), MEN... jeg kommer ikke på nettet da :S noen som vet hva jeg kan gjøre da ? TRENGER HJELP :S:S på forhånd takk
Erijk Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 (endret) Du hadde nok fått mer svar visst du hadde postet denne under internett & nettverk ! Hvorfor ikke kjøpe dere en ruter ? den deler ut ip`r automatisk Endret 20. august 2004 av hauer
sofTest Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 Hvis du har Telenor ADSL der du må bruke et program for å "ringe opp" til Internet, så må du bruke ICS (Internet Connection Sharing). Les mer om det her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå