Gå til innhold

BIOS oppdatering for EP-8KDA3+ (Epox) HK


Anbefalte innlegg

Har noen prøvd denne BIOS oppdateringen datert 16.07.2004:

http://www.epox.com/USA/article.asp?ID=1764

 

Info:

Patch USB 2.0 storage detect will hang at POST when enable USB KB/storage support. Improved ROM flash speed when writing MAC address. Show Correct information of SATA HDD at summary. Solved ACPI shutdown temperature failure.

 

NB! Denne BIOS updaten finnes KUN på Epox sine USA sider så jeg er usikker på om det er lurt å flashe til denne.

De europeiske sidene har ikke denne updaten...

 

Noen som har prøvd å flashe til denne BIOS versjonen?

 

PS: Vurderer å flashe til denne pga at den skal fikse heng ved reboot hvis min eksterne USB2.0 harddisk er koblet til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svaret Nicromann :)

 

Brukte du ALT+F2 metoden eller boot disk metoden?

 

Jeg prøvde boot disk metoden, men den feilet pga. at update.bat prøver å ta en backup av BIOS'en (old.bin).

 

Grunnen til at det feilet var fordi backupen rett og slett ikke får plass på disketten sammen med den nye BIOS fila + de andre filene som trengs (autoexec.bat, command.com)

 

I infoen på Epox sine sider står det at jeg skal gjøre det på denne måten, men det går jo ikke når backup fila ikke får plass på disketten....

 

Har jeg gått glipp av noe vesentlig her? :blush:

Lenke til kommentar

Jeg brukte boot disk, stoler ikke på sånn auto update.. maskinen virker ellers veldig stabil å bra med den nye biosen.

 

Jeg tok ikke kopi av den gamle biosen først, men om du vil det. Så kan du jo stryke noen av systemfilene på oppstart disketten. Husker ikke i farten hvem av dem som er unødige under oppstarten.. men noen er det.. :ermm:

Endret av Nicromann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...