Gå til innhold

nVidia Detonator 29.11


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hentet ned disse driverne fra Guru3D, og så gjennom INF-fila. Så ganske greit ut, personen som hadde moddet dette veit hva han gjør. For ordens skyld hadde han lagt ved den originale, umoddede INF-fila slik at man kunne se forskjellen.

 

Denne personen har lagt ved nView-filene fra 28.90, da 29.11 originalt ikke hadde støtte for dette. Ellers har alle driverfilene versjon 29.11.

 

Hadde litt dårlig tid idag, og fikk kun tatt en test på 3DMark2K1 SE. Men resultatet jeg fikk, overrasket meg positivt: 10522 3DMarks med 29.11! Dette er en forbedring på 184 3DMarks fra 28.80 (10338)!

 

Har en GF4 Ti4400 (308/688) som går på en AMD Athlon 1GHz OCet til 1,5GHz (150*10) med 512MB PC2700 DDR-RAM.

 

Jeg anbefaler disse driverne til GF4-eiere, men jeg mistenker at de ikke vil gi noe ekstra til folk med GF3 eller lavere... Kom med tilbakemelding hvis noen av dere opplever det motsatte!

Lenke til kommentar

Dag 2 - Testing av 29.11

------------------------

 

Etter gårsdagens oppløftende resultater på Direct3D (3DMark 2001 SE, samt at jeg nå fint klarer Quincunx ved 1280x1024 på THPS3), stod OpenGL-ytelsen for tur.

 

Fyrte opp Q3A. Hadde alle instillinger på maks med 1280x1024, samt 2x Aniso. Med 28.80 hadde jeg 104,5 frames. Jeg ble nesten sjokkert da jeg med 29.11 fikk 125,5 frames! Måtte bare prøve med 4x og 8x Aniso, og der fikk jeg henholdsvis 112,3 og 100,4 frames (28.80: 85 og 72)! Valgte å holde meg til 4x Aniso, da Serious Sam 2 og MOHAA funket best ved denne innstillingen. Nå kjører jeg med 2x Aniso og Quincunx AA, og der får jeg 98,7 frames i Q3A.

 

Konklusjon: Ytelsen med anisotropisk filtering i OpenGL har helt klart fått et oppsving.

 

Eneste negative jeg har å si om disse driverne, er at Max Payne ikke fungerer med dem. Får bare svart skjerm og ingenting skjer (introvideoen kommer ikke engang). Må da avbyte med CTRL+ALT+DEL. Men MP var det eneste (Direct3D) spillet som hadde problemer, ytelsen i de andre spillene + DVD-ytelsen var upåklagelig.

 

Nå har 29.20 kommet ut, og de skal visstnok være originale, dvs. ikke moddet som 29.11. Håper disse fikser problemet med Max Payne..!

 

Kommer med mer... (sannsynligvis i en annen post)

Lenke til kommentar

Quote:


Eneste negative jeg har å si om disse driverne, er at Max Payne ikke fungerer med dem. Får bare svart skjerm og ingenting skjer (introvideoen kommer ikke engang). Må da avbyte med CTRL+ALT+DEL. Men MP var det eneste (Direct3D) spillet som hadde problemer, ytelsen i de andre spillene + DVD-ytelsen var upåklagelig.


 

Fikset feilen med Max Payne, måtte deaktiverte introvideoen da ActiveMovie-filteret i MP ikke fungerer bra mot 29.11. Ellers funket selve spillet greit, 1280x1024 med aniso og Quincunx AA går superglatt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...