Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Litt "off-topic": asp.net lisens, pris..?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått et oppdrag om å lage en nettside. Den skal lages i .net, med mySql som backend.

Serveren som sidene skal ligge på er Windows Server 2000. Her kommer spørsmålene:

 

1. Hva vil det koste å få en lisens på å kunne kjøre asp.net på serveren?

2. Hva må gjøres for å kjøre asp.net på serveren (Holder det å innst. frameworket?)

3. Om det er noen hint/vink fra noen som har gjort dette før, så setter jeg stor pris på litt hjelp!

 

 

Mvh,

Svein Erik.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Kun vanlig windows 2000 server lisens, ingen ekstra kostand for .net

2. Det holder å installere .net frameworket ja

3. Du må vel ha noen verktøy for å utvikle dette? Jeg bruker Microsoft Visual Studio .Net 2003, det funker jo greit.

Skrevet

Takk, det var dette svaret jeg håpte på :)

 

Har du noe erfaring med bruk av mySql i forbindelse med .net? Jeg har kun brukt oracle og access tidligere..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...