Gå til innhold

beste mobil med mp3-spiller?


beji

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Igrunn finnes det kun 2 gode "Mp3 mobiler" (med nok minnemuligheter og god nok lyd) hvis du utelukker p900; Siemens SX1 og Nokia 6230.

 

Siemens SX1 er en symbian telefon som er relativt billig og ganske bra , helt til det kommer til tastaturet, som jeg personelig "ikke tåler".

 

Nokia 6230 er en noe mindre telefon som også er god, men dette er en "40 series" så den har ikke de samme mulighetene som Siemens SX1 har. En annen svakhet på denne mobilen er at den har en liten og lavoppløselig (128x128 pixler) skjerm.

 

Når det er snakk om "hva som kommer" så kan jeg nok nevne SonyEricsson S700/S710 som blir en noe dyrere telefon (vil nok ligge et sted imellom 4000 og 4750 kr.) Denne har mp3, 240 x 320 pixels, 256 000 farger på skjermen og 1,3 megapixels kamera. Men den blir ikke blandt de minste. Men jeg har ikke prøvd denne så kan ikke si så mye om telefonen enda.

Lenke til kommentar
Igrunn finnes det kun 2 gode "Mp3 mobiler" (med nok minnemuligheter og god nok lyd) hvis du utelukker p900; Siemens SX1 og Nokia 6230.

Tenker at du glemte den fabeliktige lyden til K700i..

 

Her er Quote fra Amobil's test av K700i:

Høyttaleren er også bemerkelsesverdig god. MP3-filer kan spilles av både klart og høyt, om riktignok med en litt skarp tone. Den overgår utvilsomt høyttaleren man finner i både Qtek 7070 og Nokia 6230.

 

PS: Jeg vet hva du vil si nå. K700i har ikke utvekslbart minnekort.

Så hvis han vil ha det burde han heller velge 6230

Endret av Skomaker
Lenke til kommentar
Tenker at du glemte den fabeliktige lyden til K700i..

Glemte den ikke, men synes den blir helt uinteressan med det minnet på bare 41 mb.

Det duger rett og slett ikke til mange mp3 låter når du tenker på at mobilen totalt har 41 mb som "skal" brukes til video, mp3, bilder osv.

 

PS: Jeg vet hva du vil si nå. K700i har ikke utvekslbart minnekort.

Så hvis han vil ha det burde han heller velge 6230

Tror minnekapasiteten nok har en del å si... Hvorfor skulle den ikke ha det når man kan få over 10 ganger så mye plass på 6230...?

Lenke til kommentar

Det er mye enklere å ha flere sanger på mobilen enn å se seg nødt til å overføre sanger hver gang, noe som både tar tid og blir upraktisk.

-

Jeg fks. ser ikke vitsen med noe mp3 spillere under 256 mb. siden jeg hører på den musikken som humøret mitt er i... Derfor er hardiskmp3 spillere fks. mitt i blinken for meg, for der har jeg plass til all musikken jeg har på pc'n.

-

Den "første" N-gage'n er også et godt valg men noen butikker har sluttet å ta den inn, beklaglighvis, siden den er en "utgående modell".

Lenke til kommentar

Husk også å kjøpe ekstra batteri hvis den (N-Gage) skal være hovedmobilen din. Bruker min til mp3/radio i de 10-15 minuttene det tar å gå til jobb (kl. 12), kanskje litt mp3/radio hvis jeg må en tur rundt i byen, samt mp3/radio på vei hjem (kl. 18). Når jeg kommer hjem, tar det ikke mer enn en time eller tre før batteriet er helt konket ut.

 

Jeg ringer minimalt (1 minutt per dag), så å bruke den til hovedtelefon er uaktuelt uten et ekstrabatteri eller to.

Lenke til kommentar

Jeg har sjekka med Elkjøp og ut ifra det jeg har funnet ut (både gjennom nett og "database søk".) Så "eksisterer" ikke dette tilbudet.

-

Btw. Så er elkjøp trege med å ta inn nye produkter (Særlig når det gjelder mobiltelefoner.) og også å ta "eldre" modeller ut av sortimentet. (Da disse eldre telefonene ofte er litt ekstra billige grunnet at produsenten ofte vil kvitte seg med de.)

Lenke til kommentar

Utgangen sender vistnok ikke ut et stereo signal. Men man kan nok spekulere i at hvis man tar i bruk et blåtann stereo headset så kan man evt. få stereo lyd, men dette er vel kun ren spekulasjon intill det motsatte er bevist.

Så til den tid er nok ikke s65 helt "fullverdig" imot de andre telefonene som er nevnt i denne tråden.

Lenke til kommentar
Hva med N-gage? :roll:

Les remerser's siste post...

 

Edit: Leser nå her på forumet at Elkjøp visstnok selger N-Gage til 499,- med 100,- i ringetid...

Hvor er det innlegget som påstår at N-Gage selges med kontantkort til 499 inkl 100 kr ringetid?

Beklager, det var nok Expert. Innlegget er tatt fra tråden "Siemens ST55 verdt 498,-?" (eller noe sånt):

 

Er glad for at jeg ikke kjøpte meg Siemens ST55. Ser at Expert selger Nokia N-Gage /m Telenor ringkontant inkl.100kr for 499kr. Håper jeg klarer å skaffe meg 150kr som jeg mangler til lørdag. Tilbudet varer visst Torsdag, Fredag og Lørdag.

Lenke til kommentar

Zemecis skrev dette i en annen tråd ("Test av Nokia 3650+ SE t610")i forumdelen for "Lesertester":

INGaR: Takk for tilbake meldingen, kommer sikkert tilbake med en ny test av N-Gage om jeg klarer å skaffe meg en før Lørdag hos Expert. De selger den for 499kr m/ Telenor Kontant inkl. 100kr i ringetid.
Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...