NicE Skrevet 18. august 2004 Skrevet 18. august 2004 Hei Jeg har problemer med få skjermen til fungere etter jeg opgraderte pcen. hovedkort: gigabyte K8NSP skjermkort: powercolor 9800pro da jeg starter opp pcen reagerer ikke skjermen den bare står på oransje lyset (standby modus) noen ideer om hva som kan være galt? mvh Andreas
Exorchist Skrevet 18. august 2004 Skrevet 18. august 2004 Forslag: Sette skjermkortet SKIKKELIG ned i AGP-porten. Forslag: Sette ledninga SKIKKELIG i porten på skjermkortet. Simen
NicE Skrevet 18. august 2004 Forfatter Skrevet 18. august 2004 jeg er sikker på at skjermkortet er nedi , jeg har prøvd 2 forskjellige skjermkort og det andre var et GIGABYTE radeon 7000 og det funket heller ikke :S
El Fantasma Skrevet 18. august 2004 Skrevet 18. august 2004 har du prøvd 2 forskjellige skjermkort på 1 hovedkort? Ingen funker? Da er det nåkk hovedkortet som er defekt...mest sannsynlig AGP slotten!
NicE Skrevet 18. august 2004 Forfatter Skrevet 18. august 2004 kan det ha noe med rammen å gjøre? men pcen starter opp virker det som og alle vifter går.
El Fantasma Skrevet 18. august 2004 Skrevet 18. august 2004 du skal få bilde på skjermen selv om minnet er ødelag mener jeg....
devo_thj Skrevet 18. august 2004 Skrevet 18. august 2004 kommer an på hvor ødelagt... hvis du bare har _en_ helt defekt minnebrike så kommer det ikke noe opp, funker den litt så kommer det nok en blåskjerm her og der... sjekk også om hovedkortet ditt takler mer enn 1.5Volt skjermkort, test skjermkortet på et som klarer 1.5V osv. test også minnebrikkene på et anna hk før du kasserer ditt eget
Exorchist Skrevet 18. august 2004 Skrevet 18. august 2004 /me synes det høres ut som hardware-feil i AGP-porten. Prøv et PCI-skjermkort hvis du har muligheten. Dette vil definitivt bekrefte om det er AGP-porten eller noget annet (PS! I gamle dager kunne man komme til BIOS uten RAM i maskina, men i dag blir det bare sort skjerm hvis du tar ut brikkene. Noen hovedkort vil også pipe infernalsk) Simen
NicE Skrevet 18. august 2004 Forfatter Skrevet 18. august 2004 jeg har ikke PCI kort , men kan prøve få fatt i å teste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå