U5tabil Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 etter å kjøpt nytt hovedkort (Abit AN7) så vil den ikke godta min nye Corsair XMS PC3200LL ECC/REG 512MB.. så eg er nødt til og kjøre min gamle Corsair XMS PC3200LL 256MB noen som kan forklare hva dette kommer av? om dette er noe som eg må fikse eller om det er rammen som er fokka??
moray Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 Skulle ikke være noe problem det, egentlig.. For å finne ut om det er RAM som er problem: Last ned Memtest 86 eller windows memory diagnostic, kopier det på en diskett og boot fra det programmet du velger.. (finnes i ISO format hvis du ikke har diskattstasjon..)
U5tabil Skrevet 16. august 2004 Forfatter Skrevet 16. august 2004 men hvorfor funker den ikke i det hele tatt setter den i og hovedkortet begynner og pipe!
slettmegplss Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 men hvorfor funker den ikke i det hele tatt setter den i og hovedkortet begynner og pipe! Se om ramma funker på et annet hovedkort. Kanskje den nye ram brikken din er defekt.
U5tabil Skrevet 16. august 2004 Forfatter Skrevet 16. august 2004 ja den funka på det gamle msi kortet mitt men da funka ikke begge brikkene sammen nå når eg kjører begge brikkene her så finner den bare den 1 å det er den 256 brikka... den fant ingen feil i den win test saken
U5tabil Skrevet 16. august 2004 Forfatter Skrevet 16. august 2004 (endret) ville da tro det da dette er et nytt ABit AN7 kort som skulle vere noe av det beste til Socket A, å om det ikke skulle så hadde den vel disabla det som på mitt gaml msi hk men står her ikke buffret betyr det at den ikke støtter REG? Endret 16. august 2004 av U5tabil
U5tabil Skrevet 17. august 2004 Forfatter Skrevet 17. august 2004 er det ingen som helt hvet hva som er problemet eller hva eg må gjøre? skal eg sende brikka tilbake?
oby Skrevet 19. august 2004 Skrevet 19. august 2004 Det hovedkortet støtter ikke den rammen du har, fordi det er registrert ram, tror denne typen ram er ment for servere og slikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå