Gå til innhold

NFS5 problemer!!


Anbefalte innlegg

Etter nesten hvert løp så henger maskinen seg, like før jeg skal til å trykke på "next race".. Og noen ganger holder det litt lengre ut, men ved slutten og "next race" så henger maskinen seg..

 

Litt info om PC`n:

Epox 8 kta3+pro nyeste bios

XP1600+ foreløpig

Geforce3 delux 23.11 laster ned 28.90 nå.

mosel 256mb sdr

wd 6gb & IBM 60gb

sb128 (veit, det suger :wink: )

 

Når jeg spiller NFS5 så er jeg nestet tvunget til å bruke 98se fordi jeg får ikke min trustmaster firestorm dual power til å fungere i xp/2000 :sad: noe jeg syns også er rart, men etter at jeg har prøvd veldig lenge nå så får jeg det ikke til, får opp i gamecontrols men det er f.eks ikke listet opp forcefeedback i 2k/xp som det er i 98se. Og man kan ikke se på skjermen at de forskjellige knappene trykkes inn, som man kan i 98se.. Veldig rart, har selvsagt directx 8.1.

MEN.. har ikke installasjons cd`n da, har den som jeg brente ut nfs5 fra hdd ferdig installert, kanskje det er noe problemer med det?? Har aldri hatt problemer med det før i det siste..

Noen som veit hvor jeg kan finne nyeste patch,? har en veit ikke hvor gammel den er..

Setter stor pris på all respons :smile:

 

Mvh Torgeir

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-05-01 17:04, Borf skrev:

viss du sletter gimme.dll fila i nfs5 mappa så funker det i win2k/xp


har problmer å få kjøyrt det i win98, mangen av banene så klikker spilet, men det går heilt fint i win2k


 

Okey, skal prøve.. Takker :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-01 17:04, Borf skrev:

viss du sletter gimme.dll fila i nfs5 mappa så funker det i win2k/xp


har problmer å få kjøyrt det i win98, mangen av banene så klikker spilet, men det går heilt fint i win2k


 

slettet den fila og i 2k så flimrer mange farger og det er store grafikk problemer, i 98se så henger det som vanlig, og når jeg velger player så er det ikke bildet av personen min...

Det var likt både før og etter at jeg byttet drivere til skjermkortet..

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-01 16:05, woohoo skrev:

hvis du henter ner en crack ifra nettet, så vil spillet fungere i win2k ivertfall :smile:


Har søkt lenge nå, men klarer ikke å finne et sted der jeg kan laste ned cracken fra... noen som veit om et sted..

Lenke til kommentar

Det er kommet èn patch til dette spillet som eg vet om. Den er uoffisiell og finnes på NFS-fansens sine nettsider (gå til needforspeed.com og leit etter links/community). (Heter 1.03 tror eg, vet ikke om den gjør noe fornuftig...)

 

Eg får heller ikke NFS5 til å funke i XP, men går helt greit i Win98SE. Bruker 12.41-nvidiadriveren fordi jeg enda ikke har funnet en 2x.xx driver som ikke kræsjer Win98 versjonen min....strange...

 

Merkelig at den der force-feedbacken ikke funket i XP/win2k. Sikkert en eller annen fix for d et sted.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-01 20:33, brsseb skrev:

Det er kommet èn patch til dette spillet som eg vet om. Den er uoffisiell og finnes på NFS-fansens sine nettsider (gå til needforspeed.com og leit etter links/community). (Heter 1.03 tror eg, vet ikke om den gjør noe fornuftig...)


Eg får heller ikke NFS5 til å funke i XP, men går helt greit i Win98SE. Bruker 12.41-nvidiadriveren fordi jeg enda ikke har funnet en 2x.xx driver som ikke kræsjer Win98 versjonen min....strange...


Merkelig at den der force-feedbacken ikke funket i XP/win2k. Sikkert en eller annen fix for d et sted.




 

Okey, takker, da skal jeg prøve det, tenker jeg.. hmm ikke du heller i xp.. Rart det der, 12.41 driverne, hmm oki, så de funker helt stabilt for deg, kanskje jeg kan prøve de også, bare for morro skyld, og se om det er noen forskjell...

 

Det med ff skjønner jeg ikke, aldri hatt noe liknende problem... Får prøve litt forskjellige av drivere for å sjekke...

 

:smile:

Lenke til kommentar

Jeg har NFS5 på win2k .. sletta gimme.dll, og jeg kommer meg inn i spillet, men multiplayer er jo disabla, ikke at det gjør noe.. Men så er det det.. at når jeg starter et spill.. uansett om det er career eller single race, og uansett bane, så blir skjermen nesten helt oransjlilla.. kan såvidt skimte lys fra biler.. Hva kan dette skyldes? HW, se signatur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...