mbst Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 Mulig det er postet her før, men her er uansett et tips for å få en god ytelsesøkning. Jeg gikk fra ca 30 til ca 40 fps. ..\Doom 3\base Open DoomConfig.cfg. Find the line: seta image_cacheMegs "xx" Increase number to for instance 196, depending on amount of installed system RAM. Det som skjer er at man øker mengden RAM som settes av til forhåndslagring av textures. Dette gjør at man slipper luggingen hver gang man entrer et nytt rom og nye textures må lastes. I stedet lastes store mengder ved starten på brettet, for senere å hentes inn fra RAM.
tbend Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 (endret) Takk!.... prøver det! gikk du opp 10fps i snitt? Kunne se ut som at det ble bedre ja!... Målte ikke fps, men gikk smoother.... Endret 16. august 2004 av tbend
cheeplix Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 Du skal sette inn 50% av ramen du har der. f.eks seta image_cacheMegs "512" kjører jeg. Øk også til seta image_cacheMinK "20480" Og husk for all del seta image_useCache "1" ellers funker det ikke.
tbend Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 Øk også til seta image_cacheMinK "20480" Ka den gjør?
cheeplix Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 (endret) Nei, si det . Men den står nevnt sammen med cacheMegs i alle doom 3 tweakene jeg har lest. Du må sette den opp mer enn default hvis du skal øke cacheMegs. tallet 20480 står også alltid sammen med cacheMegs. Vet ikke om det er kun hvis du setter opp til 512, men...Funker for meg... Edit: kilde: http://www.sysopt.com/articles/Doom3Tweak/ http://www.quake3world.com/ubb/Forum9/HTML/000399.html Har sett det andre steder og men fant ikke flere linker Endret 16. august 2004 av Cheezcake
mbst Skrevet 16. august 2004 Forfatter Skrevet 16. august 2004 Øk også til seta image_cacheMinK "20480" Og husk for all del seta image_useCache "1" ellers funker det ikke. Ja, har lest om den tweaken også, men tenker jeg lar det være inntil videre. Skulle vel være unødvendig å be om at minst feks 20MB skal caches når spillet åpenbart laster inn langt mer enn dette uansett (etter cacheMegs-tweaken). For de uinvidde - det som den siterte nevnte om seta image_useCache "1" trengs kun for seta image_cacheMinK "xx"-tweaken. seta image_cacheMegs "xx" fungerer også med useCache "0". Tried and tested.
cheeplix Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 Øk også til seta image_cacheMinK "20480" Og husk for all del seta image_useCache "1" ellers funker det ikke. Ja, har lest om den tweaken også, men tenker jeg lar det være inntil videre. Skulle vel være unødvendig å be om at minst feks 20MB skal caches når spillet åpenbart laster inn langt mer enn dette uansett (etter cacheMegs-tweaken). For de uinvidde - det som den siterte nevnte om seta image_useCache "1" trengs kun for seta image_cacheMinK "xx"-tweaken. seta image_cacheMegs "xx" fungerer også med useCache "0". Tried and tested. Har lyst å se om det er noe forskjell. Men hva står seta image_cacheMinK på på default?
mbst Skrevet 16. august 2004 Forfatter Skrevet 16. august 2004 hva står seta image_cacheMinK på på default? Hos meg er det 200.
Gjest QbeC- Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 Jeg gikk ned i FPS etter å ha gjort dette faktisk Før: 39 NÅ: 36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå