Gå til innhold

Oppgradering av prossesor

Vismut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt på større prossesor, men vil høre med andre her på forumet om det er lurt på den maskina jeg har nå som består av:

512MB SDRAM

Audigy 2

60GB Harddisk

Hovedkort fra MSI

AMD Athlon XP 1700+ 1466mHz (klokka til XP1800 1550mHz) Socket A

GeForce2 MX400 64MB

Hva er flaskehalsen? Lønner det seg i det hele tatt?

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Skjermkortet bør jo skiftes om du har tenkt til å bruke det til spilling :thumbup:

Har ikke blitt annbefalt å skifte skjermkort på dette oppsettet med hovedkort som tar SDRAM

Skrevet
Skjermkortet bør jo skiftes om du har tenkt til å bruke det til spilling  :thumbup:

Har ikke blitt annbefalt å skifte skjermkort på dette oppsettet med hovedkort som tar SDRAM

Flaskehalsen på systemet ditt er jo helt klart skjermkortet (antar du mener mtp. spilling). CPU er jo ikke særlig rask heller, men med mindre du har tenkt å bytte til en pci-express-basert løsning med det første, ser jeg ingen grunn til å ikke putte inn et 9600XT / 9800PRO -kort.

Skrevet

Med tanke på skjermkortet har det ingenting å si at hovedkortet tar SDRAM.

Skrevet (endret)

Vet ikke om jeg vil ta meg råd til et skjermkort (Radeon 9800PRO) men prossesor utelukker jeg ikke som for eksempel:

AMD CPU Athlon XP 2400 2.0GHz Socket-A 0.13u 266MHz Tray "Thoroughbred" (psdata.no)

Skal helst kjøpes fra psdata.no

Endret av Vismut

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...