Gå til innhold

"Server HD"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for alle gode svar. Siden svarene spriker i alle rettninger så bestiller jeg en Maxtor DiamondMax 540 X-4D 40.0Gb 5400rpm UDMA100 IDE til Kr. 833,- på databutikken; rask nok for mitt formål og om den støyer så spiller det ingen rolle da boksen står i en kjellerbod!

Er det noen som har negativ erfaring med Maxtor?

Lenke til kommentar

Petter'n x hundre

Dersom Maxtor ikke er rask så er det, som sagt, greit for mitt formål. At den ikke støyer er også greit (uten betydning)! At den ikke blir veldig varm skulle bety at den kan gå og gå......... 2-3 år, non stop, bør den klare!

 

PS

Flotte Smilys!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-30 20:33, Novise skrev:

Takk for alle gode svar. Siden svarene spriker i alle rettninger så bestiller jeg en Maxtor DiamondMax 540 X-4D 40.0Gb 5400rpm UDMA100 IDE til Kr. 833,- på databutikken; rask nok for mitt formål og om den støyer så spiller det ingen rolle da boksen står i en kjellerbod!

Er det noen som har negativ erfaring med Maxtor?


 

Ingen av mine Maxtor disker støyer i det hele tatt.

Det blir litt dårlig "prestige" til en server.

Lenke til kommentar

Hmmm, IBM er da langt ifra dårlige på harddisker. De vinner jo test etter test hva hastighet angår (ja, jeg snakker om IDE diskene deres på 7200 rpm).

 

Deen siste harddisken jeg kjøpet var en IBM, og den har stått på mer eller mindre 24 timer i døgnet siden juni i fjor. Kan ikke klage...

 

For serverformål (proffe servere) har det vært vanlig å benytte SCSI. Men med innføringen av høyhastighets ATA er scsi et dyrt og kanskje også unødvendig alternativ.

Lenke til kommentar

Jeg spurt om det var noen som negative erfaringer med Maxtor! Hverken "Prestige" eller IBM sine disker er tema!

Kan fortelle at jeg har en Quantum Fireball som har gått 24/7 siden 1997 (går fortsatt), men hvor får man tak i denslags nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...