Steinbitglis Skrevet 13. august 2004 Skrevet 13. august 2004 Prøver å kompilere et enkelt "hello-world-program" i kdevelop (linux). Vet ikke om det er riktig installert (jeg bruker suse 9.1 personal) da jeg hadde STORE problemer med å installere det, men alt ser ut som det skal. Ved installasjonen fikk jeg også en annen versjon av kde (3.2.3). Når jeg trykker build i kdevelop får jeg følgende meldingsboks: There is no Makefile in this directoryand no configure script for this project. Run automake & friends and configure first? Får følgende feilmelding: *cd "/home/Fredrik/ener" && WANT_AUTOCONF_2_5="1" WANT_AUTOMAKE_1_6="1" gmake -f Makefile.cvs && cd "/home/Fredrik/ener" && "/home/Fredrik/ener/configure" && cd "/home/Fredrik/ener" && WANT_AUTOCONF_2_5="1" WANT_AUTOMAKE_1_6="1" gmake -k */usr/share/aclocal/KXL.m4:6: warning: underquoted definition of AM_PATH_KXL Er vist en feil i KXL.m4, noen som har peil?
Steinbitglis Skrevet 16. august 2004 Forfatter Skrevet 16. august 2004 Slo på høyere nivå for feilmeldinger Da fikk jeg følgende feilmelding når jeg prøvde å kompilere: *cd "/home/Fredrik/ener" && WANT_AUTOCONF_2_5="1" WANT_AUTOMAKE_1_6="1" gmake -f Makefile.cvs && cd "/home/Fredrik/ener" && "/home/Fredrik/ener/configure" && cd "/home/Fredrik/ener" && WANT_AUTOCONF_2_5="1" WANT_AUTOMAKE_1_6="1" gmake -k *aclocal */usr/share/aclocal/KXL.m4:6: warning: underquoted definition of AM_PATH_KXL *run info '(automake)Extending aclocal' *or see http://sources.redhat.com/automake/automak...nding%20aclocal *aclocal: configure.in: 8: macro `AM_PROG_LIBTOOL' not found in library *gmake: *** [all] Error 1 Skjønte ikke helt den infoen som sto der, er ikke kdevelop ferdig satt opp når det er installert?
søppel Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 Hm - gammel versjon av libtool, autoconf og/eller automake?
A_N_K Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 Kanskje libtool ikke er installert? Skal innrømme at jeg ikke er en kløpper på KDevelop eller auto-verktøyene.
Steinbitglis Skrevet 16. august 2004 Forfatter Skrevet 16. august 2004 Takker!! Libtool var ikke installert Programmet kompilerer fint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå