Gå til innhold

Overføre fra Premiere Pro til DV-tape


Anbefalte innlegg

Tenkte å legge den ferdige filmen over på DV-tape igjen. Bruker premiere pro. Kobler til firewire til Sony DCR-330E og har denne på play/Edit skjermen.

Når trykker File- Export to tape blir skjermen blå og ingen bilde kommer.

 

Stopper jeg dette og trykker Space for å kjøre filen på PC, hakker filmen litt på PC'n og det kommer ikke lyd. Skjermen på kamera er blått.

Når jeg trykker space for å stoppe kommer dette bildet frem på skjermen på kamera.

 

Bruker instillingen for PC 9E da 330 ikke ligger i premiere pro.

(Legger inn filmen på PC fra DV-tape uten dropped frames).

 

Noen som har noen tips?

Endret av Arve28
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikkje seie om dette vil hjelpe, men:

 

Øverst til høgre i monitor-vindauget er det ei lita pil. Når du trykker på den får du fram ein meny. Trykk på "playback settings", nederst på menyen.

 

Sjekk at "Play video on DV hardware"(eller tilsvarande val) er haka av.

 

Viss den ikkje er haka av, vil ikkje videoen verta spelt av på kameraet, so problemet kan liggje her.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Premier Pro og PC330 i hele sommer uten noen problemer. Ikke gjort om noen innstillinger i programmet.

 

Device controllen har jeg på "generic" og "standard" i rullegardinmenyene.

 

Tipset om "play video on DV hardware" høres lurt ut. Kanskje det er bedre med en standard instilling på Device controllen enn en som er feil (som nevnt at jeg har over her).

 

Ellers, når du skal eksportere, kryss av for "activate recording device" i File -- export vinduet. Da skal alt skje av seg selv.

 

Når jeg tenker meg om: Siden du sier at lyden er borte og bildet hakker når du trykker space, betyr det at bilde og lyd blir sendt til kameraet, du skulle sett det der da. (Med andre ord "play video on DV hardware" krysseboksen er krysset.)

 

Så da står jeg igjen med at det er noe galt med device controllen.

 

Datamaskina bruker litt tid på å oppdage at kameraet er der, pass på at du gir den nok tid. (Ikke så veldig lang tid, halvt minutt skulle holde i lange baner, XP sier jo fra selv også.)

 

Har ikke kameret forran meg, men er det ikke på Play/Edit man kan redigere på minnekortet også? Pass på at kameraet tenker på tapen og ikke minnekortet.

 

Dette ble et fryktelig rotete innlegg.. ..menmen..

Lenke til kommentar

Camera-memory er Minnekortet. Play/edit er der det står DV in.

play video on DV hardware står på.

 

Med en gang jeg setter i firewire i kamera og skrur det på hakker bildet på PC'n i premiere pro. Men slår jeg av kamera går det bra igjen.

Capture går uten problem.

 

Avspilling til tape i movie maker går også bra. Skjønner ikke dette her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...