trra Skrevet 15. august 2004 Skrevet 15. august 2004 (endret) Sjekka med etka nå, stemmer at den kom med KR, men den har katalysator, det som gjør at den har et par kw mindre. Og PL har også snillere innsugkam drkaos, ikke bare hk\ kat som er forskjell. Endret 15. august 2004 av trra
Opus Skrevet 15. august 2004 Skrevet 15. august 2004 RP koden var en skriveleif fra min side. Er det ikke spess i USA de bruker 16v med snillere innsugs kam? Vet at det er vanlig at de bytter kammen ut mot en "europeisk" kam, for å få 9-10 hk ekstra.
trra Skrevet 15. august 2004 Skrevet 15. august 2004 har sett det jeg og, at de selger euro kammer i usa. Er ikke så stor forskjell på PL og KR i praksis, det jeg har hørt er at PL har mer jevnere effekt\moment kurve i forhold til KR.
drkaos Skrevet 15. august 2004 Skrevet 15. august 2004 trra: Okay. Som sagt.. det kan være andre mekaniske forskjeller på KR og PL, men.. det har jeg ikke i hodet. Stemmer sikkert det du sier. Opus; Det var trådstarter som nevnte RP motor, ikke du.
FalcoN200285 Skrevet 15. august 2004 Forfatter Skrevet 15. august 2004 hva bettyr at den har dobbel reimdrift? har alle corradoene cruise control eller er det bare usa utgavene?
FalcoN200285 Skrevet 15. august 2004 Forfatter Skrevet 15. august 2004 eks denne har dobbel reim drift! http://www.autodb.no/car/requestframe.php3...&template=t-rex
trra Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 (endret) gjetter bare vilt nå , men det første som slo meg var at det kanskje har med g-laderen å gjøre? Hvis den kjører med et mindre reimhjul på laderen slik at den trenger to reimer pga større slitasje osv? Endret 16. august 2004 av trra
Opus Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 PL motoren har elektronisk sprut tar jeg ikke helt feil.
drkaos Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 Noen bygger om til dobbelreim drift eller bredreimsdrift når de skal trimme mye. Dette for at slitasjen på kompressor-reima skal bli mindre. Noen sier det er et must, andre sier det er bare tull..
trra Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 PL har en litt mer elektronik enn Kr, bla bankesensor(kan få det på KR og). PL bruker KE-JET innsprut som er en modifisert utgave av K-Jet som står i KR. Bensinmengde fordeleren\ trykk regulator er vel også litt annerledes. Side med info om K-JET : http://www.stahlmotor.se/k-jetronic.html Har også en side med KE-Jet , men finner ikke linken nå
FalcoN200285 Skrevet 21. august 2004 Forfatter Skrevet 21. august 2004 (endret) drkaos har du solgt corradoen din? jeg er intressert! Endret 21. august 2004 av Opus
Opus Skrevet 21. august 2004 Skrevet 21. august 2004 Rolig nå. Forumet skal ikke brukes til kjøp og salg.
FalcoN200285 Skrevet 21. august 2004 Forfatter Skrevet 21. august 2004 jeg hadde ikke planer om det heller! jeg bare lurte på om han hadde solgt corradoen sin!
JuB Skrevet 10. september 2004 Skrevet 10. september 2004 Angående deler til motor, er det meste likt som til golf2 og passat, men ekstriør/intriør/frontdetaljer er ikke plug/&play fra disse 2 bilene. Trimming: 340 hk med portet g-lader? HAHAHA Har pratet med endel folk som har litt peiling på G60 motorer, da blir det sagt 220-230HK maksimalt. Bare tenk deg G60 motor uten g-lader, da er det vel 90HK ca, pluss en orginal g-lader blir dette nesten doblet 160HK. Men 340HK det er jo ca 4 ganger mere enn orginal motoren uten lader.. Så jeg tviler på dette, vist det skulle gått måtte den hatt et enorm turtall på kompressoren, noen som resultere i kompressor kræsj. Bare når du bytter til mindre reimhjul på laderen, må du være litt forsiktig med de aller høyeste turtallene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå