Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

vw corrado hvordan er de å kjøre?


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Sjekka med etka nå, stemmer at den kom med KR, men den har katalysator, det som gjør at den har et par kw mindre. Og PL har også snillere innsugkam drkaos, ikke bare hk\ kat som er forskjell.

Endret av trra
Videoannonse
Annonse
Skrevet

RP koden var en skriveleif fra min side. :blush:

 

Er det ikke spess i USA de bruker 16v med snillere innsugs kam?

Vet at det er vanlig at de bytter kammen ut mot en "europeisk" kam, for å få 9-10 hk ekstra.

Skrevet

har sett det jeg og, at de selger euro kammer i usa. Er ikke så stor forskjell på PL og KR i praksis, det jeg har hørt er at PL har mer jevnere effekt\moment kurve i forhold til KR.

Skrevet

trra: Okay. Som sagt.. det kan være andre mekaniske forskjeller på KR og PL, men.. det har jeg ikke i hodet. :) Stemmer sikkert det du sier.

 

Opus; Det var trådstarter som nevnte RP motor, ikke du. :p

Skrevet (endret)

gjetter bare vilt nå , men det første som slo meg var at det kanskje har med g-laderen å gjøre? Hvis den kjører med et mindre reimhjul på laderen slik at den trenger to reimer pga større slitasje osv?

Endret av trra
Skrevet

Noen bygger om til dobbelreim drift eller bredreimsdrift når de skal trimme mye. Dette for at slitasjen på kompressor-reima skal bli mindre. Noen sier det er et must, andre sier det er bare tull..

Skrevet

PL har en litt mer elektronik enn Kr, bla bankesensor(kan få det på KR og). PL bruker KE-JET innsprut som er en modifisert utgave av K-Jet som står i KR. Bensinmengde fordeleren\ trykk regulator er vel også litt annerledes.

 

Side med info om K-JET : http://www.stahlmotor.se/k-jetronic.html

Har også en side med KE-Jet , men finner ikke linken nå :hmm:

  • 3 uker senere...
Skrevet

Angående deler til motor, er det meste likt som til golf2 og passat, men ekstriør/intriør/frontdetaljer er ikke plug/&play fra disse 2 bilene.

 

Trimming: 340 hk med portet g-lader? HAHAHA

 

Har pratet med endel folk som har litt peiling på G60 motorer, da blir det sagt 220-230HK maksimalt. Bare tenk deg G60 motor uten g-lader, da er det vel 90HK ca, pluss en orginal g-lader blir dette nesten doblet 160HK.

Men 340HK det er jo ca 4 ganger mere enn orginal motoren uten lader.. :hmm:

 

Så jeg tviler på dette, vist det skulle gått måtte den hatt et enorm turtall på kompressoren, noen som resultere i kompressor kræsj. Bare når du bytter til mindre reimhjul på laderen, må du være litt forsiktig med de aller høyeste turtallene..;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...