toss Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 hvordan kan jeg plassere teksten øverst i en rute i en tabell? koden er slik: <table> <tr> <td> hei. dette er texten.. </td> </tr> </table> hvor skal en atributt settes inn for at teksten skal komme oppe i ruten?
Haraldson Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 Jeg vil anbefale deg å lese om HTML og CSS på www.htmldog.com , og heller bruke divs+css til layout. Dessuten skal tektst stå i avsnitt, <p>.
Arve Systad Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 Jeg vil anbefale deg å lese om HTML og CSS på www.htmldog.com , og heller bruke divs+css til layout. Dessuten skal tektst stå i avsnitt, <p>. Nei, det er faktisk "lovlig" å ha tekst rett i <td>.
Haraldson Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 (endret) Nei, det er faktisk "lovlig" å ha tekst rett i <td>. Hmm.. Ja ok. MEN, det viktigste budskapet i den posten var helst å få fram at tabeller i utgangspunktet er feil å bruke til layout, man trenger masse kode og det tolkes oftere feil. (Edit: Om dere ikke ser det, så står det i den første posten, mellom linjene, med skriftstørrelse 0,03px ) Endret 12. august 2004 av Mr.Berg
haugsand Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 Det er også mulig å bruke CSS-egenskapen vertical-align med verdien top. (Vi vet ikke om tabellene er brukt til layout eller ikke, så det er ikke nødvendig å promotere CSS-layout i aller første svar.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå