Blib Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 Skal ha et norskprosjekt til neste år, og for å gjøre noe orginalt tenkte jeg da å prøve å sammenligne et norsk mot et utenlandsk spill. Det viktigste som skal sammenlignes er da historien i spillet og hvordan den blir fortalt. MMORPGer er uaktuelt. Akkurat nå tenker jeg på Syberia vs Den Lengste Reisen, kan det være en god ide? Har ikke spilt noen av dem tidligere. Eller er det noen andre, gode, norske spill der ute som det er mulig å sammenligne til en viss grad med et utenlandsk, helst et typisk "USA-spill"?
wolf5 Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 Det har ikke vært releaset noe særlig norskproduserte spill. Den lengste reisen vil jeg si er den som er kjent av de spill som evt er laget. Egentlig kan du sjekke hva FunCom har levert. Giants tror jeg var et spill de lanserte. Mulig du kan sjekke ut denne og evt finne en utenlandsk "partner" å sammenlikne med.
Zyndrone Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 Innerloop slapp jo et FPS spill før de ble konkurs hvis jeg husker riktig
Pastor Lorentzen Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 (endret) Giants er laget av Planet Moon, har ingenting med Funcom å gjøre. Den Lengste Reisen, Joint Strike Fighter og Project I.G.I.-spillene er vel de mest kjente norske dataspillene. Ellers finnes det jo noen norske enkeltpersoner som står bak spill i den store verden. Blant annet er det vel en nordmann som står bak Headhunter-spillene, og det er også en nordmann som er produsent på det nye Goldeneye-spillet. Endret 12. august 2004 av Pastor Lorentzen
Blib Skrevet 12. august 2004 Forfatter Skrevet 12. august 2004 Hmm, I.G.I ja. Hvordan er storyen på det spillet? Noe dype greier som kan sammenlignes med andre FPS?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå