Gå til innhold

MSI K7T Turbo LE cpu defekt eller alle ram brikkene


siksak

Anbefalte innlegg

Når jeg skulle starte maskinen min i går startet den ikke. Jeg sjekket led på hovedkortet og sjekket manualen. Der stod det at det var defekt cpu eller galt instalert. Sjekka dette og den satt bra.

 

 

Tok ut de 3 rambrikkene mine og prøvde og starte. Da fikk jeg feil på minne i følge manualen. Jeg prøvde og sette i en og en brikke. Fant ut det var den ene 256mb brikka mi som lagde feilen at cpu defekt. Mens jeg bruker de andre brikkene så får jeg feil på ram.

 

Noen som har vært borti noe lignene? Jeg tror egentlig at det er en feil på hovedkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et lignende problem, maskinen min vil ikke starte. Hvis jeg lar den stå lenge helt uten støm, får jeg den til å kjøre i kanske 20 sekunder.

Hvis jeg starter den på nytt da får jeg feilmelding på cpu slik du gjør.

Jeg har et MSI K7T pro-2a.

 

Jeg har byttet ram, psu, skjermkort, koblet fra alt som er.

Når jeg bytter cpu nekter den å starte i det hele tatt.

Jeg er ganske sikker på at det er hovedkortet.

 

Iscariot

Lenke til kommentar

Har et lignende problem som deg med mitt MSI K7T Pro2a hovedkort. Når maskinen har stått på en stund blir skjermen helt svart og HD lampa blir stående å lyse. Dersom jeg slår av strømmen starter den opp igjen etter en stund.

Det som er rart er at maskinen i perioder funker helt ok, mens den noen ganger igjen klikker hele tiden.

 

Har mistanke om at det må være noe feil med prosessoren. Begynner å bli ganske lei hele greia!!

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg ville kastet hovedkortet ut av vinduet... Har samme problemet på mitt K7TPRO kort. Har sett litt på forumet til MSI og det er mange med samme problem.

Utifra det jeg har lest blir det vistnok bare verre og verre med tiden, så hvis du fortsatt har garanti, anbefaler jeg å bruke denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...