Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Opp- eller nedlastinghastighet viktigst for ping?


Anbefalte innlegg

Har tenkt å skaffe meg adsl, og derfor lurer jeg på om det er opplastingsheten eller nedlastinghastigheten som er viktig for å få en god ping på spill.

 

¤Edit: Hva tror dere det går med en linje som er 512/512 som skal deles mellom to maskiner?

Endret av Loudmouf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vell... 128kbits opp funker nok bra d.. men bruker du no av opplasningshastigheten din så går det utover pingen... ikke så veldig mye på nedlastning hvis du ikke downer på bånn pine...

 

en anna ting er hvor mange hopp det er mellom spill servern din og din slutt tilkobling.. Men dette burde ikke være noe særlig problem.

 

Med andre ord.. pingen blir ok uansett så lenge du kun bruker linja til spill og ikke laster opp eller ned.

Lenke til kommentar

spør folk med forskjellige isp'er hva de pinger til de serverene du spiller mest på. En grei måte å få en viss ide om hvilke isp'er som gir hvilken ping. Jeg har forøvrig gode erfaringer med tele2 og telenor, men ikke med ngt eller tiscali

Lenke til kommentar

Du sier at linja skal deles mellom 2 maskiner ? De får (desverre) ikke 256k hver å rutte med, og hvis den andre maskinen surfer (eller ennå værre, laster ned), så kommer du som sitter å spiller til å oppleve lagg av en annen verden.

 

Hvis linja er til to personer, så kan kanskje netlimiter eller lignende program være et alternativ :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...