Gå til innhold

Problemer med "boot.ini"


Anbefalte innlegg

Har to hdd: 1: 6gb 2: 60gb partisjon 1 30gb partisjon 2 30gb.

 

På hdd 1 ligger win98se, på hdd2 part. 1 win2k pro og hdd 2 part 2 ligger winxp pro.

 

Har tuklet litt med installasjon av dette her, fordi jeg først hadde xp, la så inn win98se, fjernet xp men i boot meny var xp listet opp enda. Så la jeg inn 2k og xp til slutt igjen. SÅ nå i boot meny var xå listet opp to ganger. Fikk fjernet den ene i boot.ini men så hadde jeg problemer med å komme inn i xp "hal.dll" var korrupt eller ødelagt"...

 

Og nå funker 2k og ikke xp.. 98se har det aldri vært noe kluss med.

Sånn ser ini fila ut:

[boot loader]

timeout=3

default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)WINNT

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect

multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(2)WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

C:="Microsoft Windows 98"

 

altså default er 2k, mens xp er prob med den hal.dll fila, fikk bytta om litt her så xp funket, men da funka ikke 2k, hvis dere skjønner, så jeg lurer på om noen vet hvordan fila skal se ut når jeg vil ha default på xp, 2k så 98se..

Håper noen vet hvordan dette oppsette skal se ut.

Mvh Torgeir

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-04-29 15:48, borre skrev:

Tror det enkleste er at du booter med XP-cd'en og reparerer innstallasjonen.



 

Har prøvd men hva skal jeg reparere?og hvordan? når jeg booter fra xp cd`n så kommer jeg inn i et slags "dos" der jeg kan reparere, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre videre... Prøvde å legge inn xp over den gamle xp igjen og det funka men da funka ikke 2k, igjen før jeg bytta om på boot.ini fila... merkelig eller :smile: ?!?!?

Lenke til kommentar

disk 1, partisjon 1: win98se

disk 2, partisjon 1: win2k

disk 2, partisjon 2: xp

 

[boot loader]

timeout=3

default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(2)WINDOWS

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(2)WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect

C:="Microsoft Windows 98"

 

da vil du få en boot meny som ser slik ut:

xp (default)

win2k

98

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...