bolle100 Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 eg er på lan og når andre folk skal laste ned ting fra dataen min så får di feilmeldingen: \\bolle er ikke tiljengelig.du har kansje ikke tilatelse til å bruke netverksressursen.kontakt administartoren av server for å finne ut om du har tilgangstilatelser. ka skal eg jer får å fikse problemet?
nåvi Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 Hvilket operativsystem bruker du? Vil tro du må aktivere gjestekontoen din evnt skru av en slem firewall. Kanskje aktivere fildeling også (XP).
Ggg Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 Den feilmeldinga er ganske vanlig i nettverk med win2k/xp. Problemet er at pc'ane ikkje blir enige om kven som er "sjef" og styrer rettighetar. Elegant løysing er å sette opp ein linux-server (eller 2000/2003 server om du har lisens...). Det enklaste er å unngå heile problemet: Istaden for å gå gjennom My network places/computer near me... i explorer, skriv du inn \\ip-til-pc-du-vil-inn-på (t.d. \\192.168.0.4). Då vil du (om du har brukar på pc'en) få opp det som er delt. Det har ingenting med firewall og gjestekonto å gjere.
bolle100 Skrevet 9. august 2004 Forfatter Skrevet 9. august 2004 eg kan sjå andre sine delte ting men dei kan ikke sjå mine.. eg har windows xp.
Jonas Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 (endret) hallo? Hei. Har du prøvd å skru på "enkel fildeling"? Explorer - Tools - Foler Options - View fanekortet - Hak på "enkel fildeling" Endret 9. august 2004 av Jonas
bolle100 Skrevet 9. august 2004 Forfatter Skrevet 9. august 2004 kor skal eg gå inn på for å skru på enkel fildeling?
Jonas Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 (endret) Her. Edit: Explorer er f eks "Mine dokumenter"-mappen Endret 9. august 2004 av Jonas
Jonas Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 (endret) sjønte ikke noe eg Explorer - Tools - Foler Options - View fanekortet - Hak på "enkel fildeling" Hva der er det du ikke skjønner? Åpne "mine dokumenter" - Se i den øverste menyen - Let etter "Tools" - Let etter "Folder Options" - Trykk på "View"-fanekortet - Hak på "enkel fildeling" Edit: Mente View, ikke File types Endret 9. august 2004 av Jonas
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå