IceCone Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 (endret) Jeg har enda ikke fått gleden av å spille Doom3. (Håper det blir regn til helgen..) Men, etter det jeg har hørt om spillet slår det meg at historien er tilnærmet identisk med Half-life1. Du jobber på en base. Du ankommer på basen en helt normal dag da plutselig det skjer en ulykke. Et eksperiment slår feil og basen blir invadert av aliens/demoner som kommer fra en parallell dimensjon/helvete. Intrengerne omgjør andre arbeidere på basen til zombier som du må slakte ned for å holde deg i live. I din søken etter å avsløre bakgrunnen for ulykken må du ved et par anledninger ta turen innom den paralelle dimensjonen/helvete... Men når jeg tenker meg om er vel historien fra Half-life 1 kanskje en kopi av Doom1. Kanskje på tide med litt originalitet i handlingen på slike spill? edit: typo Endret 9. august 2004 av IceCone
Lungemannen Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 Tja, likheten er der jo, men allikevel er det ganske annerledes. Skaff deg spillet og gjør deg opp en mening
kag Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 Doom 3 er Doom 1 ti å senere. Det er samme storyen.
fullifaencom Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 Kanskje på tide med litt originalitet i handlingen på slike spill? velvel, kanskje ikke så lett? Tross alt så er det laget spill/filmer om det meste :-) OT: Synes Doom3 er meget bra, det er mørkt og mange ganger som du må finne fram i, akkurat som i doom1 :-)
IceCone Skrevet 9. august 2004 Forfatter Skrevet 9. august 2004 Nei det er vel kasnkje ikke så lett å komme med noe helt nytt og originalt handlingsmessig. Gleder meg uansett masse til fredag!!!
Heatsink Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 hva er egentlig handlingen i doom 1 og 2... har gjennomført begge men hadde ikke fått med meg at det var en hanling .
howzer Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 Men, etter det jeg har hørt om spillet slår det meg at historien er tilnærmet identisk med Half-life1. Det kan jo komme av at den er tilnærmet identisk lik med originale Doom, hvilket altså betyr at det er HL som kopierer Doom-storyen, og ikke omvendt Du jobber på en base. Du ankommer på basen en helt normal dag da plutselig det skjer en ulykke. Et eksperiment slår feil og basen blir invadert av aliens/demoner som kommer fra en parallell dimensjon/helvete. Intrengerne omgjør andre arbeidere på basen til zombier som du må slakte ned for å holde deg i live. I din søken etter å avsløre bakgrunnen for ulykken må du ved et par anledninger ta turen innom den paralelle dimensjonen/helvete... Men når jeg tenker meg om er vel historien fra Half-life 1 kanskje en kopi av Doom1. Nemlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå