Dulle Skrevet 29. april 2002 Skrevet 29. april 2002 Hei! Ønsker å starte opp med framebuffer i Mandrake 8.1 uten det blå bildet som kommer opp etter noen sekunder. Synes det er enklere å lese meldingene ved oppstart uten dette...Noen som vet?
alaruz Skrevet 29. april 2002 Skrevet 29. april 2002 det er vel den derre aurora som gjør dette,... skru av aurora i bootup... er du newbie er det like så greit å gå i controllcenteret for mandrake (command : mcc) så bootup eller noe slikt,.. og skru av aurora,... så skal det være gjort Oppdatert : http://aurora.mini.dhs.org/ <- er det denne du mener ,.. - se screenshots [ Denne Melding var redigert av: alaruz på 2002-04-29 13:43 ]
Dulle Skrevet 30. april 2002 Forfatter Skrevet 30. april 2002 Ja, det var jo ikke verre enn å kjøre "mcc". Takk for svar! Er ikke alltid like kjent i gnome/kde da jeg ofte finner ut ting her litt "på sparket". Det er jo mer artig å jobbe fra konsoll (hvordan konfigurerer man "aurora" herfra?) Ellers er jeg vel ganske "newbie" til tross for at jeg har holdt på med linux i ca. 2 år nå :smile:
alaruz Skrevet 30. april 2002 Skrevet 30. april 2002 I mandrake skal det være godt nok i konsole å skrive linuxconfig eller noe slikt,.... så kan du konfigurere boxen via konsolen derfra og blant annet endre bootup service - der aurora er blant en av de.... - ved å fjerne unødige services i oppstarten vil du tjene en god del tid, samt få en meget rask oppstart på maskinen din....,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå