Gå til innhold

Fujifilm FinePix S5500


Anbefalte innlegg

Ser at de har kommet med en bedre utgave av S5000 og ser på spesifikasjonene at dette kommer også til å bli en best selger:

 

Focus range

Normal: wide angle: 90cm to infinity

telephoto: 2.0m to infinity

Macro: wide angle: Approx. 0.1m – 2.0m

telephoto: Approx. 0.9m – 2.0m 

Shutter speed

Auto: 1/4 sec. – 1/2,000 sec.

Manual: 15 sec. – 1/2,000 sec. 

Ser at de har fått bedre lukkertid.

Spørsmålet mitt er om noen vet kor mye den kommer til å koste?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se hjemmesidene til Fujifilm Norge: http://www.fujifilm.no/

Der står det blant annnet:

"Fujifilm lanserer FinePix S5500 - et idealkamera for den seriøse amatør!

I salg fra sept/okt 2004. Veil. pris 5495,-"

 

Jeg tror nok butikkprisen blir noe lavere.

 

Ellers så tror jeg ikke det blir noen bestselger som du sier.

Blant annet for at Fuji vel aldri har vært kjent som de beste når det gjelder detaljskarphet.

Lenke til kommentar

Det var da veldig vag drittkasting om Fujifilm:

 

"Blant annet for at Fuji vel aldri har vært kjent som de beste når det gjelder detaljskarphet. "

 

S5500 vil nok ende opp på samme pris som S5000, som koster ca 3000

på nett og konkurrerer på pris med Olympus 750 etc. S5000 er forøvrig mangelvare nå, ettersom produksjonen er stoppet til fordel for S5500.

 

Om 5500 blir 'bedre' enn 5000 er nå en annen sak. For dem som er opptatt av å finstudere bilder i pixel-for pixel størrelse på en skjerm vil det kanskje bli mere likt Olympus 750 & co.

 

Faktum med 5000 er at det er ganske lite støy til å være 200 ISO følsomhet.

Det skal bli spennende å sammenligne med bilder fra 5500 tatt med 200 ISO.

 

Se forøvrig mer om s5000 på www.s5000.net

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke kalle det drittkasting om Fujifilm. Det finnes mange gode kameraer og mange mindre gode, men det er ikke dermed sagt at det er drittkameraer.

 

Jeg har hatt både Fuji 5000 og Olympus 750 og jeg må si at 750 var et langt bedre kamera på bildekvalitet. Men Fuji'n har gode farger.

 

Du sier videre at "For dem som er opptatt av å finstudere bilder i pixel-for pixel størrelse på en skjerm vil det kanskje bli mere likt Olympus 750 & co."

 

Når jeg kjøper et kamera av denne typen med store gode objektiver, skal jeg selvfølgelig kunne forstørre opp bilde en del. Hvis ikke kan en like godt kjøpe seg et kompaktkamera.

Men en grunnene til at jeg ikke har disse kameraene idag er at de er alt for trege i bruk.

 

Tester viser også at f.eks. Olympus 750 overgår Fuji 500 i bildekvalitet. Se f.eks. testene på Megapixel.net.

Og jeg synes heller ikke Fuji 5000 kommer særlig bra ut på seriøse Phil Askey's dpreview.com.

Lenke til kommentar

Brikken som brukes i s5500 er ikke av SCCD-typen, så det vil bli mulighet for lavere iso enn 200, med da medfølgende mindre støy. Iso 200 vil derfor antakelig ha mer støy enn s5000 klarte med sin SCCD. Tror at det ville vært en stor fordel å hatt bildestabilisator på S5500 om dette skal bli en bestselger, men tviler ikke på at dette blir et bra kamera!

Lenke til kommentar

Det ser ut som at Fujifilm S5500 har samme bildebrikke som Kyocera Finecam SL400R og M410R(oppløsning 2272 x 1704 piksler, 1/2.7 tommer) Noen som kan bekrefte dette? Jeg liker designet, men er selvsagt spent på bildekvaliteten. Tipper prisen etterhvert kommer på samme nivå som Olympus C-765.

Endret av DigiCamFan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...