<BøNilzen> Skrevet 8. august 2004 Skrevet 8. august 2004 Skulle sette inn en ekstra HDD i pc'en min her om dagen. Jeg satt og presset IDE-kontakten ned i HK'et, men siden det ikke er noen fester som støtter opp hk'et rundt IDE-kontaktene, klarte jeg rett og slett å dytte undersiden helt ned i hk-platen.... Jeg hadde glemt å dra ut kontakten fra PSU'en, og pc'en skrudde seg på av seg selv da dette skjedde. Den svev bare, med svart skjerm og jeg kunne ikke skru den av med av/på knappen, så jeg dro ut strømkabelen. .... Etterpå var HK'et (MSI KT4) helt dødt... Men så lurte jeg på, om det er mulighet for at andre deler også kan ha gått i stykker under ulykken, som CPU, Minne osv..
FXDC Skrevet 8. august 2004 Skrevet 8. august 2004 Vil tro det er stor sjangs for at PSU`n din tok kvelden også . Du kan jo teste maskina di med en annen psu . Lån en av kompis eller lignende .
<BøNilzen> Skrevet 8. august 2004 Forfatter Skrevet 8. august 2004 Neida, PSU'en funker fint. Testet den i en annen PC. Tror heller hk'et kortsluttet. Men jeg lurte på om det er mulighet for at CPU'en e.l. kan ha fått en kraftig støt da dette skjedde.
cremaster Skrevet 8. august 2004 Skrevet 8. august 2004 Eneste måten å være sikker på er jo å teste alle komponentene.
<BøNilzen> Skrevet 8. august 2004 Forfatter Skrevet 8. august 2004 Ja, men det er ikke så lett når jeg har en AMD-basert maskin med DDR-minne, og en P4 med rambus... Da får jeg ikke testa serlig mer enn HDD og PSU. Lurte bare på om noen visste sånn tålig hva som vil skje når HK'et kortslutter på denne måten.
gthaman Skrevet 8. august 2004 Skrevet 8. august 2004 Jeg har loka 4 hovedkort på lignede måter og ingen andre komponenter tok noe skade. Fikk byttet alle også
<BøNilzen> Skrevet 9. august 2004 Forfatter Skrevet 9. august 2004 Jeg har loka 4 hovedkort på lignede måter og ingen andre komponenter tok noe skade. Konge! Da er et Abit NF7 på vei Takk for hjelpen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå