Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

aktiv sub i fattern's bil?


egon

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nettopp fått lappen og driver på og raukjører fattern's BMW 316 2004 mod. BMW's originalanlegg står i bilen, og naturlig nok, merker jeg at dette ikke gir nok trøkk!

 

Satt nylig på med en som hadde en aktiv Pioneer sub liggende bak i bagasjerommet på en Golf. Syns den leverte helt OK etter mitt behov.

 

Jeg kan null om bilstereo, og har en lei aning om at fattern ikke ønsker inngrep i bilen mht. bygging av anlegg osv.

 

Så, har tittet litt rundt og sett at PIONEER TS-WX20LPA ser ut som et bra alternativ! Er det noen som har andre anbefalinger eller innvendinger? Mitt største problem er at jeg ikke har peil på hvilke utganger det er på anlegget (hvordan finner jeg ut dette?) og hvordan jeg skal koble sub'en til anlegget!

 

Er fullt klar over at dette er et ikke-aktuelt tema for mange av dere å svare på, i og med at dette er så elementære ting!

 

Setter pris på alle svar!

Endret av egon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst må du være klar over at det er stor forkjell på lyden i en golf og i en bmw. Noe trøkk i den bilen med en aktiv sub-løsning tror jeg blir vanskelig. :)

 

Men uansett, bak på spilleren skal du ha 2 kontakter, vanligvis rød og hvit. Der kan subben kobles på. Har du ikke slike kontakter, må du evt bytte spiller eller høre på BMW sjappa om de har noen overganger.

Lenke til kommentar

for enkelhetens skyld kan det gjøres slik som dette,om det ikke er forsterker allerede i bilens orginale anlegg:

du trenger en forsterker som har high-level innganger, feks saga 2x75w/1x300w forsterker fra eltek til 898,-...

(=kan koble til høyttaler-kablene fra spiller om det ikke er phono/rca på spiller)

så trenger du en oki ub og en oki kasse som du evnt har bygd sjøl.. ;)

 

så kobler man bare til høyttaler kablene fra spiller/bakhøyttalere innpå forsterker, i tilleg til strøm og jording og remote.

så er det en grei sak å koble til sub ;)

dette har jeg gjort flere ganger før .

 

mvh, ;D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...