Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys Wrt54G virker ikke etter firmware upgrade

Anbefalte innlegg

Skrevet

Upgrada nettopp min Linksys Wrt54G. under oppgraderingen fikk jeg "Upgrade Failed" Etter dette kommr jeg ikke inn på routern, og får eller ikke ip adresse..

Noen som har forslag til hva som kan gjøres, eller må den repares eller byttes??

Erik

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes mange måter å redde en firmware oppgradering som har feilet.

Om du oppgrader med orginal firmwaren så fikk jeg også en melding om at det ikke fungerte, men jeg ventet så 5 minutter til og da viste det seg at den fungerte likevel.

Du kan også prøve å pinge routeren, om dette går er det mulig å oppgradere firmwaren via et tftp program som linksys kan gi deg.

Den siste måten er å få en ny fra Linksys :)

Skrevet

Om du ikke har endret ip-adressen til routeren kan du gjøre dette:

start -run (kjør)

command - enter

da kommer det opp et dos-vindu

skriv så i dosvinduet: ping 192.168.1.1

Da får du enten svar i antall millisekunder, eller ikke svar i det hele tatt, om du ikke får svar må du bytte ut routeren, noe linksys supporten er behjelpelige med

Skrevet

jeg får kontakt med routeren hvis jeg setter statisk ip (192.168.1.100) når jeg prøver å pinge den får jeg kontakt. Da jeg prøver å upgrade den på nytt med firmware utilityen så stopper den etter 95%. Hadde vært morsomt og prøvd med gammel firmware, men jeg har den ikke, og den ligger eller ikke på linksys sine sider

Skrevet

Det går muligens an å ta en hardreset av routeren. Referer til manualen hvordan du gjør dette. Da kan det være den funker etterpå.

Skrevet
jeg får kontakt med routeren hvis jeg setter statisk ip (192.168.1.100) når jeg prøver å pinge den får jeg kontakt. Da jeg prøver å upgrade den på nytt med firmware utilityen så stopper den etter 95%. Hadde vært morsomt og prøvd med gammel firmware, men jeg har den ikke, og den ligger eller ikke på linksys sine sider

Gammel firmware kan du laste ned herfra:

ftp://ftp.linksys.com/pub/network/

Lykke til!

Skrevet

Nå fant jeg ut av problemet. Ringte Linksys kundeservice. Problemet var at jeg hadde brukt en amerikansk versjon av firmware.. Riktig firmware lå på www.linksys.com/no Overførte riktig firmware via tftp.exe, og nå virker alt igjen

:p:p:p:p:p :!: :!: :!: :!:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...