Gå til innhold

Bytte windows mappen til en annen partisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg vet ikke hvor jeg skal poste denne topicen så jeg poster den her, [ikke gidd å lock den da]

vell, jeg har en c: og en e: disk, jeg vil bytte windows mappen fra e: til c: pga på e disken har jeg bare 20gig, og på c: disken har jeg 100gig..

hvordan skal jeg bytte den? det er vell ikke baer til å kopiere mappen over til andre partisjonen, plis hjelp meg da=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Feilpostet i Annet om hardware. Flyttet til Programvare -> Windows.

Hei, jeg vet ikke hvor jeg skal poste denne topicen så jeg poster den her, [ikke gidd å lock den da]

Generelt en dårlig ide å skrive dette..

Skrevet (endret)
Feilpostet i Annet om hardware. Flyttet til Programvare -> Windows.

Generelt en dårlig ide å skrive dette..

vell, hvis du har noe bedre forslag å skrive så sleng ut

Ingen som vet dette eller?

Endret av kimmen12
Skrevet (endret)

ja, når jeg gjorde det. trykket at den skulle på C: så begynte den å formatere E: da tenkte eg at den ville formatere E: & C: dermed isntallere på C: men d gjorde den ei

Men er det mulig å flytte ?

Endret av kimmen12
Skrevet

Fullt mulig å flytte ja, men det kan føre til at Windows kræsjer. Når du starter maskina de igjen så vil den fortsatt tro at windows er innstallert på E: selv om du har flyttet mappa til C:.

Skrevet
Fullt mulig å flytte ja, men det kan føre til at Windows kræsjer. Når du starter maskina de igjen så vil den fortsatt tro at windows er innstallert på E: selv om du har flyttet mappa til C:.

Ja, og da kommer det feil melding at den finner ikke filen som er på windows mappen, altså peker den ikke automatisk til E:\windows da? men er det ikke noe i registeret som viser kor windows root mappen er? så er det bare til å bytte, eller er jeg helt på blåbærtur?

Skrevet

Du kan ikke bare bytte Windowsmappen fra en stasjon til en annen. uansett hvordan du gjør det vil maskinen bli ustabil, hvis den i det hele tatt starter. Dette grunnet at Windows+alle programmene/driverne dine er installert i forhold til en stasjonsbokstav - og når den plutselig må forholde seg til D:\ istedenfor C:\ - så vil den kræsje. Enkleste måten å løse dette på, er uten tvil å installere XP på nytt - på den rette disken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...