Gå til innhold

IP-telefoni - kan noen noe om dette emne?


Anbefalte innlegg

Jeg prøvde løsninger fra to rene voip leverandører (Dialpad, som også televoip bruker og en annen), men Skype fungerte bedre (jeg fikk bedre talekvalitet).

 

Jeg har Bravo 1200 fra NGT.

 

Eneste ulempe med skype er at den kan kun brukes fra PC.

Du kan kjøpe en PocketPC med wifi, og et wifi-aksesspunkt som du kobler opp mot bredbåndet. Da kan du bruke Skype trådløst på lommepc'en.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Jeg har hatt Telio siden mai og er rimelig fornøyd. Det har vært noen barnesykdommer men nå er mye rettet på. Det er dette jeg frykter ved IP24 og andre nye aktører. Det vil ta litt tid før de får stabilisert seg med tanke på uforutsette problemer.

 

Telio har enda ikke fått orden på visning av mitt porterte nummer når jeg ringer ut, men alle som ringer nummeret jeg porterte kommer frem til min hjemmetelefon. Det er vel også egentlig det viktigste. Deilig å kunne ringe andre uten å i det hele tatt tenke på kostnadene rundt det.

 

Kvaliteten er upåklagelig og kan vel egentlig sammenlignes med mobiltelefon.

 

PS! Vet ikke hva de andre aktørenes systemer krever, men Telios system krever 80kb hver vei for å fungere uten feil. Får den for lite vil det bli et etterslep på samtalen. Dette er forsåvidt ikke noe problem for de fleste som ikke bruker full linje... Bruk "Netlimiter" og begrens PCens tilgang på båndbredde med 80kb så går det bra.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
Så vidt jeg kan se så har IP24 en stor fordel med at de har ingen månedsavgift for ekstra linjer utover de 3 kronene det koster for ekstra telefonnummer i måneden. Leier du adapter med 4 porter så kan du ringe ut / motta samtaler på 4 linjer samtidig.

Dette er jo feil. Jeg trodde det samme. At det fungerer som ISDN. Men faktum er at jo at IP telefoni er det samme som analog telefon.

Så om du har 4 porter kan du ha 4 telefoner tilkoblet. Som igjen betyr at du har 4 stikkontakter i huset. Men samme nummer til dem alle. Har du 4 linjer kan alle telefonene ha eget nummer.

Så hvis du sitter og snakker i telefonen din (1 linje) så får folk opptatt når de prøver å ringe deg. Har du 4 linjer får de fortsatt opptatt hvis de prøver å ringe deg. MEN de kan jo prøve de 3 andre nummerne du har! Og da må du har 3 andre telefoner. Litt slitsomt med andre ord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...