niggen Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Hei. Vil nå kjøpe meg et digitalkamera. Vil ha et med enkle menyer, batterikapasitet, og selvfølgelig gode bilder. Er det mulig å få til, for et kamera under 2000,-? Kan kanskje strekke meg til 2500,- Alle tips mottas med hjertelig takk. Niggen
niggen Skrevet 6. august 2004 Forfatter Skrevet 6. august 2004 Glemte å si at jeg vil bruke kameraet en del i naturen. Men aller mest til hjemmebruk og på golfbanen Niggen
DigiCamFan Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Hvor mye zoom trenger du? Både Olympus Camedia C-725 Ultra Zoom og det nye Konica Minolta Z10 har jo 3 megapixel og 8x zoom til en billig penge.
niggen Skrevet 6. august 2004 Forfatter Skrevet 6. august 2004 8 X zoom er sikkert nok for meg. Men er det ikke stor forskjell på 3 og 4-5 Megapixel? Blir bildene klare i vanlig fotostørrelse med 3 Megapixel? Hva med A4 størrelse? Hvor får man kjøpt disse kameraene som du skriver om? Har fra andre hold også fått anbefalt Olympus-kamera. Får man kjøpt dem i de fleste vanlige fotobutikker/stormarkeder? Kan det lønne seg å kjøpe via Internett? Har ikke så mye peiling på digitalkamera, så dere må unnskylde min uvitenhet. Niggen
Black Star Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 3 megapixler er mer enn nok til vanlig fotostørrelse (10x13/15). Det holder også til A4, hvis optikken er skarp.
Bergtora Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Elkjøp selger Olympus mju 300 til 1995,- Kan være lurt å sjekke produktguiden også, for erfaringer og priser på div. kamera sånn at du finner ett som passer deg.
DigiCamFan Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 (endret) Å kjøpe på nettet er stort sett billigere enn å kjøpe i butikk, og Olympus C-725 er til salgs i mange av nettbutikkene: http://produkt.akamera.no/vis_produkt.php?product_id=16337 Den er imidlertid enda billigere på MPX.no der den koster 1.999 kroner (Dette er dessuten en butikk jeg har gode erfaringer med): http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=32460 Konica-Minolta Z10 har såvidt jeg vet ikke kommet til landet enda, men dukker sikkert opp i de fleste nettbutikkene i løpet av noen uker. Endret 7. august 2004 av DigiCamFan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå