Gå til innhold

Buhu musa stopper fsb-klokkinga mi hva skal jeg gjøre ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis radioenheten er koblet til ps/2-porten, har du prøvd med en 'combi-jack' ( overgang ) til USB-porten ?

 

 

...bruker en Logitech dual optical som har dette, så kanskje din funker med det også ?

 

 

[ Denne Melding var redigert av: TRAM på 2002-04-28 18:10 ]

Lenke til kommentar

Som sagt har jeg aldri sett folk med 200MHz+ FSB med "normale" kort og slikt. Kortene er noen som de vet tåler mye(de er seff dårlige) uten noen andre PCI kort. De bruker kort med Låst håstighet på IDE bussen. De har ikke noe USB(Southbridge).

 

Jeg har selv en Logitech MouseMan Optical, den slet jeg med. Da jeg fikk maskinen min(Tbird 1,4 på KG7 og Twinmos 512MB ECC/REG CL 2) fikk jeg rett og slett ikke FSB over 143MHz. Jeg syntes dette var rart etter som jeg hadde temmelig lav Kabinett temperatur og hadde tatt hensyn til dette da jeg kjøpte dataen(minne skulle garantert tåle 160MHz ettersom det var toppmodelen til Twinmos). Etter mange forskjellige variasjoner med forskjellige kort fant jeg ikke ut hva som stoppet det.

IDE busen var låst, det var AGP busen også. Etter en langt besøk på Abits hjemmesider og overclocking.com fant jeg ut at USB busen ikke var låst. Til den busen hadde jeg koblet Logitech musa mi(ikke tastatur).

 

Etter mange døgn på dataen fikk jeg omsider tak i en overgang fra USB-PS2 som jeg håpet på at skulle funke. Dette funka(Ops, funker ikke på alle mus).

 

Jeg koblet i alt i normale innstilling og startet.

 

167MHz uten å stille på dividerne. Høyere kan jeg komme, i denne omgang var det CPU eller minne som var ustabilt.

 

Jeg skal klare ekstrem FSB. Jeg skal klare en FSB på 200MHz+ på KG7 og Tbird med super ram. Men med maks 2,75 v på VMEM og 1,91 v(BIOS juks!) skal jeg Voltmodde slik at jeg får 3,2 v på VMEM og 2,24 v på VCORE.

 

Jeg har nå låst opp CPU, hvor høyt vet jeg ikke, men jeg skal tyne ut hver eneste MHz ut av den maskinen!

Lenke til kommentar

Ser du har VIA KT266 brikkesettet..sånn cirka rundt 140 mhz FSB, noe som passer for deg, svikter USB systemet... :sad:

Dette er en av hovedfeilene som ble rettet opp i KT266A brikkesettet.

 

Den overgangen fra USB til PS2 funker fint på IntelliMouse Explorer, den skulle oxo følge med...

 

[ Denne Melding var redigert av: erl på 2002-04-28 20:44 ]

Lenke til kommentar

Quote:


The_Creator skrev (2002-04-28 17:32):

Jeg kommer ikke over 138 mhz for da svikkter den optiske musa mi :/ Det er av typen Microsoft Exsplorer.


Noen tips ? Musa dør uti oppstarten. Det er kjipt når maskina klarer mer :/


Hovedkortet er MSI-K7T 266-PRO



 

Jeg hadde akkurat samme HK og mus, og hadde et lignende problem. Når jeg hadde musa koblet på USB'en, virket den et par minutter, forsvant alt fra noen sekunder til et halvt minutt, kom tilbake igjen osv. I tillegg, med en gang FSB'en kom over 138 MHz, nektet USB'en å virke i det hele tatt, enten det var printer, digitalt kamera eller mus det var snakk om.

 

Dette er visst et kjent problem med VIA KT266-chipsettet, og det finnes visst ingen løsning, utenom å skifte kortet. :sad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...