Gå til innhold

Klarer ikke å installere xp!!


Anbefalte innlegg

Har et stort problem med installasjonen av windows xp (corporate). Har allerede installert det på 3 maskiner, ved å boote fra cd, men på den andre av de to pII350 maskinene, har jeg store problemer... installasjonen stopper opp før jeg har fått velge partisjon, men av og til klarer installasjonen å kopiere filene til hd (en ny IBM 40 GB, som påstås være uten feil) men på reboot til selve installasjonen, får jeg følgende feilmelding: "error loading operating system" har prøvd mange ganger nå. HJELP!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er et Award-BIOS problem med de nye IBM 40 GB diskene. Hos IBM finner du et verktøy som kan fikse dette problemet med AWARD BIOS 4.5x: http://www.storage.ibm.com/hdd/support/bios338gb.htm

 

Disken kan detekteres av BIOS'en hvis du flytter på jumperene på disken slik at det blir en 32GB harddisk. En dårlig løsning, men det fungerer. Så lenge det er en jobbPC så skulle det vel ha lite å si.

 

Forøvrig bør du sammenligne BIOS-versjonen på de to maskinene og oppgradere den. Antageligvis har du da løst hele problemet. Noe som er den optimale løsningen :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...