P4niX Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 Får snart ADSL og vil da gjerne ha internett på PCen min som står i en annen del av huset enn hvor ADSL-modemet kommer til å stå. Å legge kabel dit vil være litt tungvint og lurer derfor på om det er mulig å dele forbindelsen trådløst. I så fall hva må jeg kjøpe og hvordan skal det settes opp? Vil bruke minst mulig penger på dette.
P4niX Skrevet 5. august 2004 Forfatter Skrevet 5. august 2004 Vil det fungere med et trådløst nettverkskort i hver av de to PCene? I så fall må vel maskinen som har direkte internettforbindelse alltid være på for at PC nr2 skal få internett??
Kurume Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 Vil det fungere med et trådløst nettverkskort i hver av de to PCene? I så fall må vel maskinen som har direkte internettforbindelse alltid være på for at PC nr2 skal få internett?? JA Kjøp deg heller en trådløs router!
Valent Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 hadde ikke anbefalt trådløs løsning da jeg personlig har hatt store problemer med det gjennom 3-4 år, skifta routere og trådløse kort men er ikke helt fornøyd med det. ja det funker av seg selv, du trenger ikke å ha på den ene pc`en for at det skal funke, og den deler linjen av seg selv. lykke til
P4niX Skrevet 5. august 2004 Forfatter Skrevet 5. august 2004 hadde ikke anbefalt trådløs løsning da jeg personlig har hatt store problemer med det gjennom 3-4 år, skifta routere og trådløse kort men er ikke helt fornøyd med det. ja det funker av seg selv, du trenger ikke å ha på den ene pc`en for at det skal funke, og den deler linjen av seg selv. lykke til Er du sikker på at ikke PC nr 1 må være på for at den skal dele internettkoblingen (i et oppsett uten trådløs ruter). Litt dumt å kjøpe to trådløskort og finne ut at det ikke fungerer likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå