Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har Nikon D70 og skal ta en haug av actionbilder for Snowboard Magz, venner og sponsorer til vintern og lurer derfor på om noen har noen kule stativer å anbefale. Fortell også gjerne ca. priser og hvor det er bra utvalg i Oslo.

 

Jeg skal også ha ny sekk. Det må være en man kan kjøre brett med, en sekk som er sitter godt og er comfy mao. Hadde også vært bonus med rom for en genser osv. Noen forslag der ute?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stativer finnes i alle prisklasser fra 200kroners Clas Olson til 7000kroners Gitzo stativer i carbon fiber.

 

Action bilder på stativ ? Høres litt fjernt ut spør du meg.. Stativ egner seg best til statiske motiver eller motiver som beveger seg veldig sakte.

 

Du sier heller ikke noe om hvilke objektiver du har, som kan være nyttig med tanke på vekt og hvor stabilt stativet bør være.

 

Mitt råd er å kjøpe det beste du har råd til og husk at hodet (som kameraet skal sitte på) er minst like viktig som stativet, kulehode er å anbefalle.

 

Oslo kameraservice har et bra utvalg av stativer og god service.

 

Selv har jeg et Manfrotto stativ og 3stegs hode som jeg betalte 1800,- for. Dette er et helt greit stativ (ganske tungt) det jeg ikke liker med det er 3stegs hodet, skulle ønske jeg heller hadde et kulehode for de er mye raskere å justere.

 

Fjernutløser er også viktig!

Endret av prolixin
Lenke til kommentar

Takk for tipsene!!

 

Foreløpig er det en Nikkor 70-300 f/4-5.6D som skal brukes, men det er lenge til vintern for å si det sånn. Stativ er et must da jeg skal ta seriebilder som senere skal settes sammen i layers. Landskapet står stille hvis kamera står stille- utøver beveger seg.......

Går det an å legge inn bilder her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...