Gå til innhold

asus k8v se deluxe, driverspørsmål?


Anbefalte innlegg

hei.. :yes:

har endelig fått ting til å skje med min nettopp bygde pc,

 

men lurer på bare en ting

 

tenkte å installere de nødvendige driverne for hovedkortet før jeg gikk løs på windows update(servicepack, direct x osv)

 

men er noen drivere jeg er usikker på hva er for noe(har prøvd å finne ut dette men uten hell)

 

1. VIA 4 in 1 drivers

-VIA registry (INF) driver

-VIA AGP V*D driver

-VIA ATAPI vendor support driver

-VIA PCI IRQ Miniport driver

 

2. Promise FastTrack 378 driver

 

3. VIA 6420 RAID Controller driver

 

4. AD1980 SoundMAX Audio Driver

 

 

 

spørsmålet er om jeg TRENGER å installere alle disse for å unngå noe problemer???

Hva er de to øverste driverne egentlig til?

 

Jeg skal IKKE kjøre RAID(disksystem)da trenger jeg kanskje ikke driver 3?

 

Jeg har et firewire lydkort jeg skal installere etterhvert, vil det bli noe tull hvis jeg først installerer det interne lydkortet(driveren) på hovedkortet?(må jeg i såfall avinstallere denne før jeg installerer en ny Audio driver(firewirekortet)?)

 

håper noen som er kjent med hovedkortet gir meg litt råd, er første gang jeg bygger.....

 

takker for oppmerksomheten og takker for alle mulig svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ingen racer på dette, men gjør et forsøk:

 

1. Drivere for hovedkortet. PC'en vil nok virke uten disse da Windows installerer tilsvarende for deg, men VIA sine er nok mer optimaliserte. Har opplevd at ved å ikke installere disse kan det gi vesentlig redusert ytelse for 3D

 

2. og 3.

Dette er drivere for disk-kontrollere. Kortet har 2 sett med SATA tilkoblinger (tror jeg), litt usikker på forskjellen mellom disse 2. Men skal du bruke SATA disk så er du avhengig av ihvertfall 1 av de (tror jeg), men som sagt, litt forvirret over disse. Jeg bruker SATA disk på min maskin, men sleit litt for å få det til å virke til og begynne med.

 

4. Driver for on-board lydkort. Windows installerer sikkert en driver for deg, men disse er sikkert nyere. Ikke sikkert at det vil ha noen stor betydning. Hvis du ikke skal bruke dette ville jeg disablet det i BIOS før installasjon, da kan du bare ignorere det og Windows installerer heller ikke drivere du ikke trenger.

 

Hvid du hverken skal bruke RAID og heller ikke bruke SATA disk så kan du glemme 2 og 3.

Lenke til kommentar

hei..

 

har nettopp installert os (xp) på en sata disk FØR jeg tenkte å installere noen av driverne til hovedkortet..se første post

 

da brukte jeg en annen driver som jeg fikk fra et annet forum.. ser ut til å funke helt utmerket...

 

burde jeg oppgradere bios før jeg installerer noen av disse driverne?

er bare litt forvirret...

 

kanskje jeg ikke bør installere noen av disse...

er egentlig bare hypp på et superstabilt system..

 

har fått dette kortet anbefalt av profesjonelle innen musikkproduksjon verden, så da burde det funke

 

burde jeg installere alt på windows update, alle sikkerhetshull osv?

bruker en av de første versjonene av xp home..

 

takknemmelig for svar

Lenke til kommentar

ja enig i det, bare snakka med en support fyr for lenge siden som mente at så lenge pcn funka greit, skulle man ikke bry seg om alle oppdateringene...men tror jeg kjører alt av updates..

 

VANDALEN ...du hoppa over å installere driver 1 og 2, og det funker bra? ligger vel en del av disse på win update??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...