Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nytt tråløst nettverk /priser


Anbefalte innlegg

Heisann. Til høsten av skal jeg starte å studere å tenkte å investere i tråløst nettverk i hybelen.

Siden jeg har 0 peiling på tråløst lurte jeg på om noen har noen anbefalinger ang dette.

Vet ikke helt hva jeg trenger av utstyr med et aksspunkt og et tråløst nettverkskort skal holde?

Hva er prisene på dette her? Trenger ikke ha det dyreste, men betaler gjerne litt mer for å få noe skikkelige greier.

Nettverket kommer til å bestå av min stasjonære, samt den bærbare.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann. Til høsten av skal jeg starte å studere å tenkte å investere i tråløst nettverk i hybelen.

Siden jeg har 0 peiling på tråløst lurte jeg på om noen har noen anbefalinger ang dette.

Vet ikke helt hva jeg trenger av utstyr med et aksspunkt og et tråløst nettverkskort skal holde?

Hva er prisene på dette her? Trenger ikke ha det dyreste, men betaler gjerne litt mer for å få noe skikkelige greier.

Nettverket kommer til å bestå av min stasjonære, samt den bærbare.

Har du lest tester på http://barbara.no/ ?

 

Se for eksempel her http://barbara.no/tester/aksesspunktoversikt.php

 

Selv bruker jeg et ASUS WL-500G i kombinasjon med et 802.11a/b/g kort i min laptop. Antagelig har du kanskje lyst på en basestasjon og klientkort som støtter 108Mbps hastighet.

Lenke til kommentar
Øh dette blit litt off topic, men hvor stor er hybelen din? Er det noe poeng med trådløst i (antagelig) ett rom?

Jeg har trådløst i leiligheten min, selv om jeg har kabeluttak i alle rom. Er ofte hendig å slippe kabler når man først har en laptop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...