Gå til innhold

S-ATA som ikke vises i Utforsker mm.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk i går en lenge etterlengtet disk, en S-ATA Seagate 7200.7 på 200gb. Etter å ha rota litt så dukket den opp i diskbehandling i datamaskinbehandling, med riktig formatering og partisjonering, og den har blitt tildelt bokstaven I:.

Det som er snålt, er at den ikke vises i utforsker dersom jeg åpner utforsker direkte. Dersom jeg høyreklikker og velger "utforsk" i diskbehandling, så vises den i utforsker, også dersom jeg skriver inn "I:\" i adressefeltet i utforsker eller starter utforsker gjennom Run med "explorer I:\"

Men dette er ikke det virkelige problemet, da jeg kan tåle å måtte skrive inn noen ekstra ord, disken dukker jo ikke i andre programmer heller, og jeg plages da spesielt med at den ikke dukker opp i dialogvinduer hvor jeg feks skal velge bane til et directory eller fil og ikke kan skrive den inn manuelt. Eksempler: Norton Antivirus finner den ikke, slik at jeg ikke får kjørt antivirus på den, winamp finner den ikke, får ikke added musikk osv.

Hk som disken er koblet til er et Asus P4PE 845PE med integrert Promise S-ATA/Raid 0+1-kontroller, og kjører Win XP Pro med SP1.

Er det noen her som har vært borti det samme, eller som har noen løsning på problemet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...