Gå til innhold

hjelp, ram til laptop!


Anbefalte innlegg

Fikk nettopp min dell inspiron 4100, med 128mb ram. Hadde allerede kjøpt 2x256mb SD/CL3 brikker fra flexi-data (350kr/stk). Men de funker ikke i min maskin, får ikke boota. Har også prøvd dem i en litt eldre hp omnibook, og de funker ikke der heller. Er det noen som har peiling på ram til laptop? Hvilken ram trenger jeg?? (har ikke tenkt å kjøpe ram fra dell til 2500 kroner for 256mb!).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet du hvilken FSB maskinen kjører på? Jeg kjører 2x256MB PC133 på min bærbare Toshiba, den har en FSB på 100MHz (kjøpt på PC Utstyr).

 

Siden du har prøvd å boote så er det vel riktg å anta at antall pins stemmer.

 

Hvis maskinen din er helt ny så burde den ikke ha problemer med å støtte 256MB ram moduler, men er det en brukt maskin så kan det hende den bare støtter 128MB ram moduler. Likevel ville jeg sjekket opp dette.

 

Har du en rask prosessor av den ny Tualatin typen så vil den muligens kreve raskere minne enn standard non-brand ram som går på CAS3 (eller CAS2.5).

 

Litt mer teknisk speck om din maskin og om ram'en kan selvfølgelig hjelpe med å finne feilen.

 

Telcontar

Lenke til kommentar

Har en helt ny maskin, fikk den fredag.

Den kjører fsb på 133mhz, og har en intel Tualatin PIIIm 1,13ghz prosessor. Har kjøpt ram med 133mhz hastighet, men de er bare CAS3. Kanskje det er problemet... Rambrikkene er produsert av Winbond.

 

Må vel mest sansynlig kjøpe ny ram. Hvor får man tak i gode rambrikker for laptop?

 

Synd å bare kunne kjøre maskinen med 128mb ram...

 

----

Dell Inspiron 4100

Win xp

PIIIm 1,13ghz - 133MHz FSB

128mb ram3 (støtte for 1Gb ram!)

----

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...