vbos Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 (endret) Har nettopp innstallert trådløst nettverk i huset mitt. Internet fungerer fint og alt annet ser ut til å fungere, men eg får ikkje koblet til msn messenger. I feilmeldingen som kommer står det at programmet ikkje fant noen internett tilkobling. Routeren er en SparkLan WX 6215M Noen tips? Endret 29. juli 2004 av vbos
RobinHood Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 MSN bruker en egen port i routeren/brannmuren 1 Du kan prøve å enable UPnP services 2 Du kan prøve å åpne port...??? var det TCP port 3389 Og evt har du installert Zonealarm/Sygate personal firewall som blokker MSN?
josh909 Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 (endret) Dette bør ikke ha noe som helst å gjøre med routeren din, med mindre den har firewall-funksjonalitet som blokkerer hvilke tjenester som skal være tilgjengelig fra WLAN-klienter. Selv om det ikke skal ha noe som helst å si, her er en liste over porter som brukes av MSN Messenger - du kan jo prøve å åpne noen av dem til IP'en til maskinen på det trådløse nettet. Hvordan du åpner ("forward") porter står beskrevet i manualen til routeren din, evt. på hjemmesiden til produsenten. Sidespark: Hadde du valgt en kvalitetsrouter så kunne vi kanskje ha hjulpet deg "from the top of our heads" også. Endret 29. juli 2004 av transistorbass
RobinHood Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 Den har både firewall, VPN og UPnP funksjonalitet Manual: http://www.sparklan.com/Downloads/11b/Rout...6215M_mu_en.pdf OBS OBS! hvis du bruker software brannmur - kan dy ha trykket ett godta/ikkegodta med uhell? Du må inn i det web-baserte grensesnittet til ruteren og mest sannsynlig inn i an edvanced meny eller lignende.
Erijk Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 (endret) Jeg har trådløst nett jeg å, men jeg kommer fint inn på msn messenger å jeg bruker også firewallen !! Endret 29. juli 2004 av hauer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå