Gå til innhold

SPDIF/out koblet til Digital Reciever


Anbefalte innlegg

- Pågår en liten thread i forumet for bærbare om å koble laptopen til surround reciever ved hjelp av SPDIF. I utgangspunktet skal lappen det er snakk om ha en slags "multi" mini-jack utgang, som er kombinert line out / headphones og SPDIF/out.

 

- Oppskriften som ble gitt i angjeldende thread var å koble en vanlig minijack - phono i laptop utgangen og så sette RØD ende av PHONO i COAX inngangen på den digitale recieveren. Deretter enable SPDIF under lyd/egenskaper på laptopen.

 

- Dette funker ikke hos meg.

 

- Noen ideer ? Noe jeg har glemt ? Er jeg helt på jordet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
OleNOR Post:#14 Skrevet: 28/07/2004 : 09:14 

 

 

Bruker

Innlegg: 15

 

 

Den typen SPDIF utgang som kombinerer minijack porten med digital og analog lyd bruker bare vanlig minijack plugg. For å kunne bruke denne må du ha en Dolbydigita/DTS forsterker med digitalingang (ikke optisk). Ser som regel ut som en vanlig phono ingang, men ofte merket orange. Bruk da bare en vanlig minijack til phono kabel og koble i råd ledning siden digital signalet går via pluss ledningen.

Lenke til kommentar
er du sikker på at det ikke er en optisk spdif da? slik som det er på minidiscspillere..

og jeg syntes det virker mer logisk at du gjør som hammerdude sier, å prøve den sorte/hvite phonopluggen istedet, siden det er den som brukes når det gjelder mono...

Optisk spdif er det jeg har på min laptop. En fujitsu siemens. Men ifølge OleNOR så er det bare fujitsu siemens som har den løsning, og de andre merkene må bruke noe annet. Litt merkelig syns jeg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det som er kanskje er problemet er at den er for å si det enkelt mono med stereo kabel slik som er testet får du ikke lyd. grunnet to + og en samlet -, det som trengs er en mono jack --> phono en stikk (heslt hun) og der ifra (rød) til (rød ) inn på forsterkeren som pleier og være orange, pleier å sitte sammen med andre optiske innganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...