Gå til innhold

Gainward GF3Ti200 & 3DMark2001SE


Jalla

Anbefalte innlegg

Satte i et Gainward GF3Ti200 - kort i ei maskin her om dagen.

Tenkte jeg skulle vise hvor bra grafikk duden fikk av dette kortet, men da jeg fyrte 2DMark2001SE fikk jeg bare meldingen "No hardware support. Aborting.".

-Og det før jeg fikk opp menyen i 3DMark engang.

Noen som har noen råd å gi om dette?

Hardwareconfig for den aktuelle maskina;

MSI KT266PRO

256MB PC2100RAM

++

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel...når jeg hører Gainward og 3D problemer...så er det første jeg tenker: Hvilke OS og DX har du? Hvis du har installert ExpertTool under XP eller DX8.1 så skjer det masse rart!

 

Funker annen 3D? Bare prøv en av 3D screensaverene. (Kjør også DXdiag, er det dette som er problemet, så får du opp at du kjører DX0 eller en -variant!) Litt forskjellig fra maskin til maskin hvor mye ET føkker opp, men hos meg virka ikke en eneste ting i 3D. Normalt er det nok og bare avinstallere ET.

 

Et søk på forumet på Gainward eller DirectX gir noen pekepinner..har vært oppe mange ganger før! (søk på mine tidligere poster bl.a!)

Lenke til kommentar

Hadde samme problemet med et Gainward GeForce2 Ti/500 XP kort. Ble nødt til å reinstallere XP (home) for å få directx 8.1 til å funke. Jeg bruker nå 28.32 driverene og det funker mye bedre.

 

Men det er synd at ikke EXPERTool virker når man har et "golden sample" kort. Vet noen om det er kommet en ny verson av EXPERTool som ikke har dette problemet, eventuelt et annet program?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-27 16:03, Galandrik skrev:

Hadde samme problemet med et Gainward GeForce2 Ti/500 XP kort. Ble nødt til å reinstallere XP (home) for å få directx 8.1 til å funke. Jeg bruker nå 28.32 driverene og det funker mye bedre.


Men det er synd at ikke EXPERTool virker når man har et "golden sample" kort. Vet noen om det er kommet en ny verson av EXPERTool som ikke har dette problemet, eventuelt et annet program?


 

 

Du kan alltids bruke NVMax, RivaTuner, Powerstrip eller lignende. Gainward har sluppet en ET som skal virke i DX8.1 (har ikke prøvd den selv...skal ALDRI legge inn ET på min maskin igjen...). Har ingen link til deg i farta, men jeg så den enten hos den tyske eller taiwanesiske GW siten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...