Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bytte ADSL lenverandør


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Salif: Downstream og upstream ligger i forskjellige frekvensspekter, noe som jeg er temmelig sikker på at gir full duplex - altså f.eks. 704Kb down samtidig med 128Kb up. Problemet er heller at hvis du makser ut enten up eller down, så vil "svarpakkene" bli forsinket, og dermed blir hastigheten nedsatt.

Lenke til kommentar
En ting jeg ikke har fått klarhet i... Er upline hastigheten i tillegg til download, eller går de på bekostning av hvarandre?

De er i tillegg til hverandre. Har du en linje som feks 704/128 kan du både laste ned med 704 samtidig som du laster opp 128.

Feil. :nei:

 

Feil :nei:

 

Linjene er "i tillegg til hverandre". Hastigheten vil droppe litt da det går ack-pakker begge veier, men det er minimalt.

Lenke til kommentar
En ting jeg ikke har fått klarhet i... Er upline hastigheten i tillegg til download, eller går de på bekostning av hvarandre?

De er i tillegg til hverandre. Har du en linje som feks 704/128 kan du både laste ned med 704 samtidig som du laster opp 128.

Feil. :nei:

 

Feil :nei:

 

Linjene er "i tillegg til hverandre". Hastigheten vil droppe litt da det går ack-pakker begge veier, men det er minimalt.

Minimalt? Tja! Prøv og spill samtidig som du uploader...

Lenke til kommentar
Linjene er "i tillegg til hverandre". Hastigheten vil droppe litt da det går ack-pakker begge veier, men det er minimalt.

 

Uhm ja, du kan peake begge veier hvis du kjører en eller annen for for traffic control, ellers så vil ack pakker bli forsinket og droppet i bufferen til adsl modemet, men det gjør vel alle :whistle:

Lenke til kommentar

Minimalt? Tja! Prøv og spill samtidig som du uploader...

Ja, jeg kan det siden jeg kjører traffic shaping på en linuxbox :cool:

..og hvilke spiller støttes under linux? 2? om du da ikke kjører det på en server :(

Jeg har en linuxbox jeg bruker som router, firewall og filserver. Den ligger mellom de andre maskinene og ADSL modemet.

Lenke til kommentar
takk for tipset sam. Men er det noen synspunkter på om det er best å få et surround sett, eller å gå for 512Kb upline?

 

En ting jeg ikke har fått klarhet i... Er upline hastigheten i tillegg til download, eller går de på bekostning av hvarandre?

Lurte på hvor du hadde det fra at du kunne velge enten en surround pakke eller få 512kb i upline ???

 

-z00l-

Lenke til kommentar
takk for tipset sam. Men er det noen synspunkter på om det er best å få et surround sett, eller å gå for 512Kb upline?

 

En ting jeg ikke har fått klarhet i... Er upline hastigheten i tillegg til download, eller går de på bekostning av hvarandre?

Lurte på hvor du hadde det fra at du kunne velge enten en surround pakke eller få 512kb i upline ???

 

-z00l-

Enten ett Online abm. der man kan få et surround anlegg for en krone dersom man bestiller på deres nettsider. Eller Catch der man får 512 utlinje ;) Jeg for min del hadde tatt Catch.

Endret av salif
Lenke til kommentar

Minimalt? Tja! Prøv og spill samtidig som du uploader...

Ja, jeg kan det siden jeg kjører traffic shaping på en linuxbox :cool:

..og hvilke spiller støttes under linux? 2? om du da ikke kjører det på en server :(

Jeg har en linuxbox jeg bruker som router, firewall og filserver. Den ligger mellom de andre maskinene og ADSL modemet.

Kom og sett opp for meg og! :!:

Lenke til kommentar

Minimalt? Tja! Prøv og spill samtidig som du uploader...

Ja, jeg kan det siden jeg kjører traffic shaping på en linuxbox :cool:

..og hvilke spiller støttes under linux? 2? om du da ikke kjører det på en server :(

Jeg har en linuxbox jeg bruker som router, firewall og filserver. Den ligger mellom de andre maskinene og ADSL modemet.

Kom og sett opp for meg og! :!:

www.clarkconnect.com

:yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...