Gå til innhold

Redusere viftestøy på laptop


Filla

Anbefalte innlegg

Bakgrunn:

Som noen kanskje kjenner til, støyet 556 en del da den først ble introdusert, og multicom forandret noe ved originaloppsettet på kjølingen slik at den fikk kraftig redusert viftestøy. www.dinside.no testet den både før og etter "revisjonen" og konkluderte:

Etter at leverandøren fikk utbedret vifte- og tastaturløsningen, fremstår Green 556 nå som en gjennomført støysvak, rask og kort sagt meget god PC

 

Det jeg tror multicom har gjort er å lime på en "aluminiumsfolie-pute" på kjølekjernen, som sikrer kontakt mellom kjøleelementet og prosessoren.

 

Nå er det imidlertid en kar som har fjernet denne, og heller lagt på vanlig CPU goo/pasta (artic silver 5 anbefales), og han skriver:

I'm starting to see a much bigger difference now. Playing an fps the fan was dead silent for about 10 mins, and took another 10 before the fan leveled off at notch 7 or so. For a while I almost thought the fan was broken or something since it usually turns on a minute into the loading screen, now after loading I can enjoy some nice *quiet* gaming.

 

Det kan nevnes at han som startet denne threaden, var som hadde en G556 med hverken aluminiums-pute eller CPU goo. Du finner hele threaden her.

 

Vurderer å gjøre dette på min egen lap, skal i såfall gi tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt mulig pjiit. Eneste bakgrunnen for min teori om "puta" er at den ikke er der på ECS sine originale bilder av innsiden av en 556, samt at threadstarter som jeg henviste til hadde en 556 uten hverken "pute" eller goo.

Endret av Filla
Lenke til kommentar
Godt mulig pjiit. Eneste bakgrunnen for min teori om "puta" er at den ikke er der på ECS sine originale bilder av innsiden av en 556, samt at threadstarter som jeg henviste til hadde en 556 uten hverken "pute" eller goo.

Ja, det kan godt være det. Jeg har ingen anelse. :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...