Gå til innhold

Swiftech CPU-kjøler, m/peltier (MCW462UT)


Anbefalte innlegg

Hei.

Lurte paa og bygge meg vannkjoeling, men da vil jeg oxo har peltier element. Saa jeg fant denne paa microplex, jeavlig til pris men vist den er verdt det kan jeg kjoepe den.

 

Det jeg lurer paa om det er noen som har denne eller har erfaring med den som kan anbefale den eller fravise den. Eller om noen har en URL til noen tester med den blokka.

 

Mvh.

Bukk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg leste om noen som hadde testet den her på forumet en gang. Kanskje jeg husker feil.

Har ikke prøvd den selv, men andre alternativer til den kan være:

 

http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/5/...as/subdet16.htm

Koster 1190,- (172W peltier)

 

eller

http://www.netconnection.no/lucys/produkte...ter/maze31.html

med 226W peltier som koster tilsammen 1290,-

 

Swiftecen kommer vel ferdig montert tror jeg.

Lenke til kommentar

1: Ville venta litt med peltier, det kommer tross alt ganske så mye ekstra problemer da.

2: Et peltier element skal sitte mellom blokka og en coldplate. Det blir da CPU - Coldplate - Peltier - Vannblokk.

3: Test av blokka i et sett her: http://www.dwpg.com/content.php?contid=13&artid=102

4: Skaff deg et tastatur/tastaturoppsett med æ, ø og å :grin:

5: Et peltier går vel på 12-24V etter det jeg husker (litt forskjellig, + forskjellig effekt ved forskjellige spenninger). Skal du ha den swiftech saken er det vel 226W peltier element på det etter det jeg husker, så da må du nok ha en ekstra strømforsyning..

 

[ Denne Melding var redigert av: thomasr på 2002-04-26 15:48 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-26 15:46, thomasr skrev:

1: Ville venta litt med peltier, det kommer tross alt ganske så mye ekstra problemer da.

2: Et peltier element skal sitte mellom blokka og en coldplate. Det blir da CPU - Coldplate - Peltier - Vannblokk.

3: Test av blokka i et sett her:

4: Skaff deg et tastatur/tastaturoppsett med æ, ø og å
:grin:
5: Et peltier går vel på 12-24V etter det jeg husker (litt forskjellig, + forskjellig effekt ved forskjellige spenninger). Skal du ha den swiftech saken er det vel 226W peltier element på det etter det jeg husker, så da må du nok ha en ekstra strømforsyning..


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: thomasr på 2002-04-26 15:48 ]</font>


jeg tor han mente denne: mcw462ut_blokk.jpg

(ikke blokka, men blokka m/peltier ferdig bygga fra

fabrikanten)

denne er kjempe bra foresten følger med alt du trenger. Slik ser det ut ihvertfall (har ikke testa selv)følger tilogmed en egen strømforsyning.

 

 

_________________

skull.gif

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: fat_guy på 2002-04-26 16:08 ]

Lenke til kommentar

Ja, skjønte at han mente blokka med peltier og alt, tenkte ikke på det før etterpå at det var en test av bare blokka aleine, men så tok latskapen overhånd, og jeg gadd ikke finne fram tråden igjen for å redigere det :wink: Uansett, så står det i den testen at det ikke er med peltier, men at det finnes en annen sak som er med det..

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-26 16:59, DrErling skrev:

Strømforsyninga til peltier elementet....


Hvor i norge får man tak i et skikkelig psu med mulighet for sweet spot trimming?




tn_99515994.pjpeg

dette er den som følger med blokka m/ peltier som er omtalt her (kan kjøpes på microplex)

den har en masse fine features som du kan bruke til å finne sweeeeeet spoten med. Den er på 320w.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-27 19:41, eldorado2097 skrev:

Den følger bare med i H202-C settet til Swiftech,

ikke med blokken som selges på microplex.



Ble litt sjokka når du sa at den fulgte med, for da hadde det ikke vært så gal pris på den.


woups!! jaja, jeg synses det er en grei pris uansett jeg, men jeg har ikke tenkt å kjøpen. den er litt for dyr for min lomme-bok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...