_dundun_ Skrevet 26. juli 2004 Skrevet 26. juli 2004 Hei, har ett lite prosjekt på gang, planen er å lage en pc som er fullstendig fri for bevegelige deler. Idéen foreløpig er å bruke et cf-kort som disk, en gammel vifteløs PII som prosessor og å ha et nettverkskort som eneste innstikkskort. Det jeg lurer på er om et slikt system vil trekke såpass lite strøm at jeg trygt kan bytte ut viften i strømforsyninga med kjøleribber. Hvis jeg får til dette har jeg nådd målet mitt; en 100% lydløs pc Og hvis noen er bekymret for ytelse: den skal kjøres som en webkam/sensor-server, så det er ikkeno' problem a.
Cain_85 Skrevet 26. juli 2004 Skrevet 26. juli 2004 hmm cf-kort som disk.. det hørtes vanskelig ut.. menmen du får ha lykke til
Rikky Skrevet 26. juli 2004 Skrevet 26. juli 2004 hmm cf-kort som disk.. det hørtes vanskelig ut.. menmen du får ha lykke til Det er ikke vanskelig..
DrSpawn Skrevet 26. juli 2004 Skrevet 26. juli 2004 For inspirasjon kan du jo sjekke ut denne: beQuiet Jeg har opparbeidet meg endel erfaringer når det gjelder CF-kort som HD og ellers ting man kan støte på i sin søken etter "den lydløse PC"! Bare spør hvis det er noe...... -Lykke til! -Bli kvitt det bråket!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå