Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst til kabel ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Hjemme har jeg et trådløst nettverk som fungerer strålende.

Men jeg har fortsatt et par duppeditter som trenger kabel, men hvor kabling fra aksesspunkt/ruter er uaktuellt.

Finnes det et produkt fra DLink eller andre som kan hjelpe meg?

Hvis det er uklart det jeg sier, kan jeg konkretisere litt:

Har standard trådløst anlegg, men trenger å koble min Telio IP telefonadapter til nettverket, og denne skal være på mitt kjøkken. Kabling fra aksesspunkt til kjøkken er uaktuellt, så jeg trenger en duppeditt som snakker 802b/g med nettverket mitt som jeg kan koble min telefon i.

Hva heter en slik omformer / server ?

Jeg ser at SMC har en printserver, men kun med paralell-utgang, jeg trenger en standard ethernet-utgang

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En hvilkensomhelst nyere aksesspunkt bør greie "client bridge" eller.no sånt no'; det vil si at aksesspunktet er klient for et trådløst nettverk og fungerer som en overgang til ethernet.

Spiller ingen rolle hva slags trådløst aksesspunkt du har fra før, så lenge du setter opp dette aksesspunktet som en bridge.

Skrevet (endret)

Det jeg kunne tenkt meg var en bitteliten dings som bare håndterte trådløssignaler og har en ethernet utgang... Finnes det noe slikt? Noe som er like portabelt som en USB-dongle.

Endret av ant
Skrevet

En bridge vil fungere om det eksisterende trådløse nettverket ditt støtter bridging. Om du ikke har det vil et aksesspunkt som støtter ethernet klient fungere.

Om du vil ha et så lite som mulig ethernet klient har du egentlig bare to valg i dag:

http://barbara.no/art.php?artikkelid=8555

http://barbara.no/art.php?artikkelid=5613

disse er også ganske rimelige og funker helt fint til det du skal bruke det til. Det funker også å koble til flere enheter om du kobler en switch til den.

Skrevet

Tja,

Ellers kan du holde deg til D-Link med DWL-G810.

Dette er en trådløs til Eternett (motsatt av accesspunkt).

For å gardere deg mot fremtidige "fikk ikke bruk for den" kan du jo også kjøpe et aksesspunkt fra Dlink med brigde funksjon (DWL-2100AP). Den koster ikke så mange kronene til.

Skrevet

Om jeg var deg ville jeg heller montert telio boksen ved routeren og strukket vanlig god gammeldags toledet telefonkabel rundt om til telefonkontakter der du vil ha dem. Det er etter min mening mye greiere. Kanskje du til og med allerede har gamle telefonkabeler som du kan koble adapteren på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...