Gå til innhold

Trenger ny mammafon.


Anbefalte innlegg

Mora mi skal kjøpe ny mobil. Hun kan ikke så mye tekniske termer så sen kan ikke være avansert. Skal helst tåle litt siden hun er en(skal det være "ei" her) turgåer.

 

etter ønske fra moderator:

 

Jeg ønsker en ny telefon med abonnement. Jeg trenger:

 

Funksjoner:

-Kalender: Ja.

-MMS: Nei.

-GPRS: Nei.

-WAP: Nei.

-Kalkulator: Ja.

-JAVA: Nei.

-Email klient: Nei.

-Spill: Nei.

osv...

 

Form:

-Form: vanlig.

-Vekt: det samme.

-Antenne: det samme.

 

Skjerm:

-ikke farge.

-kan godt være sort\hvitt

-stor skjerm

-Touchscreen:Nei.

 

Pris:

Jeg har mellom 1 og 1000 kroner til rådighet.

 

Diverse:

-Merke: Helst Nokia pga menysystem.

-Kamera: Nei.

-Videokamera: Nei.

-Symbian: Nei.

-Triband: Ja.

-Infrarød port: Nei.

-Bluetooth: Nei.

-Minne: minnimum 100 kontakter

-Minnekort?: Nei.

-Polyfoniske ringetoner: nei.

-MP3: Nei.

-Radio: Gjerne.

-Kompass: Gjerne.

-Wlan: Nei.

-3g(UMTS): wtf? nei.

-Batterilevetid: Viktig

-Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag? For det meste sms.

 

Har tenkt litt på Nokia 5100 men jeg er ingen ekspert på mobiltelefoner akkurat..

Endret av Loffelur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den perfekte telefonen for din mor er Nokia 2300!

 

https://prisguiden.no/produkt/17139

 

Den har:

Jeg er temmelig sikker på at den har en "standard-nokia-kalender" hvor man kan legge inn notater man skal huske på og slikt.

 

Den har ingenting av tullballet moren din ikke trenger, men den har klokke-radio, stoppeklokke og de fleste andre "mamma"-funksjoner.

 

Den har også meget god batteritid som de fleste i den eldre garde pleier å sette pris på.

 

Den holder seg dessuten innenfor rett prisklasse, under 1000 kr.

 

Den har også spamfilter mot "søppel"-sms, og smsteller :)

Lenke til kommentar

Jeg foreslår Nokia 6100. Den er enkel og grei og ganske rimelig. Med abonnement får du den for 1 krone, uten koster den 1595.

 

Er sikker på at moren din setter pris på at den er liten og stilig, og har glede av fargeskjerm - selv om hun kanskje ikke skjønner det selv enda.

 

Søsteren har den og jeg har selv hatt den (til den ble stjålet forrige helg). Jeg sender 10-20 SMS hver dag, ringer et par samtaler og bruker vekkeklokka, kalkulatoren og kalenderen nesten daglig. Thats it - og til det er 6100 perfekt! Nå vil jeg ha en telefon med kamera, ellers hadde jeg kjøpt den igjen. :thumbup:

Endret av jolly
Lenke til kommentar
...

-Triband: Ja.

...

Er hun nødt til å ha det? Hvis hun reiser en del til USA er svaret selvfølgelig ja. Nokia 2300 ser ut til å passe hennes krav som Ingar sier. Du nevner selv 5100, og dette er jo også et bra alternativ, men kun hvis hun skal ha med abonnement, for ellers blir den nok litt dyrere. Er det snakk om med/uten abonnement?

Lenke til kommentar
Noen invenninger mot 5100? Tenker på den siden den tåler litt mere...

Nei egentlig ikke! Synes bare ikke tastene ser så gode ut, men ellers tror jeg den er et meget godt alternativ. Hun kommer kanskje ikke til å taste til hun får såre fingre uansett... :p

 

PS! Husk 5140 også! Men da begynner vi kanskje å snakke litt vel høy prisklasse?

Lenke til kommentar
blir litt i det dyreste laget.. 5100 kan jeg få for 499 med Djuce. Kommer til å gå for den hvis ingen har noe lurt på lager.

499,- for en 5100 er helt ok pris :) Helt ok telefon det, som sagt så tåler jo den litt mer da. Men er din mor noen som ikke passer god på mobilen sin og mister den hele tiden eller driver hun med noen form for idrett? Hvis ikke så kan det jo være andre alternativer enn 5100 da ;) Som f.eks. 6610(i) eller kanskje 3100?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...