Roger-Ramjet Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 Ja.. Har anskaffet meg en slikt kort, ASUS K8N-E. Alt fungerer perfekt, bortsett fra noe "herk" med det onboard nettkortet. Slik er ståa: Windows XP (som jeg bruker) finner alt av maskiner i huset. All som er relatert til windows fungerer. Kopiering mellom maskiner osv. Problemet er spilling i nettverk. Kjørte en LAN party og maskinen min fant INGEN games som kjørte. Da jeg satte opp spill server, fant INGEN mitt game. Resultatet var å putte inn ett PCI nettkort og da fungerte ALT. Mistenker dette innebygde firewall opplegget fra ASUS, i henhold til porter osv. Men da sliter jeg veldig. For med Nvidia's Webbaserte firewall konfig fungerer ikke. InternetExplorer er bare hvit skjerm. IP og portadresse står i andresselinjen pluss noe parametre. Dette funger sikkert på samme måte som en Router konfig. Ingenting dukker opp med andre ord. Så jeg får ikke konfigert noe som helst, siden alt er linket til det programmet. Ikke finner jeg noe nyere programm heller. Sliter no veldig. Som sagt, hva skal jeg gjøre? Under installasjon av nettkortet, sa jeg "nei" til å aktivere Firewall. Men likevel finner den ingen games under TCP/IP eller IPX link, Å finne andre PC'r gjør den.... Slik er det mest intressange av maskinen: ASUS K8N-E AMD 64 1.8Ghz 1GB 400DDR ram Windows XP Proff SP1 (Alle hotfixer inne) Kjører statisk IP siden jeg ikke har bredbånd. Deler internett via gateway og DNS gjennom modem. Fungerer fint.
JKJK Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 går det ikke ann å skru av denne firewallen i bios da?
Roger-Ramjet Skrevet 25. juli 2004 Forfatter Skrevet 25. juli 2004 (endret) Finner bare at man kan Enable/Disable LAN Boot ROM og selve LAN kortet. HAr ENABLET begge to fungsjonene. Mener det ikke er mer i Bios. Men må finnes noe som åpner nvidia konfig'n? I explorer for jeg bare "siden kan ikke vises". Dette er adressefeltet som Nvidia Nettwork utility sier: http://127.0.0.1:3476/cgi-bin/ncgir.exe?menu/index.html Vet ikke helt hva den vil. Selv bruker jeg 169.254.1.1 som statisk IP og DNS fra Tele2. Har en Enable/Disable LAN Internal MAc Adress 802.3 i Bios. Den er også Enablet. Kan den ødelegge? Endret 25. juli 2004 av Roger-Ramjet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå